دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مرجان ضیایی: به طور همزمان چند طرح تولید فولاد با ظرفیت مجموعا هفت میلیون تن در سطح استان کرمان در حال اجرا است. رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمان با بیان این مطلب افزود: بیشتر این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی مناسب، حداکثر تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. محمد عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه تا سال آینده، دو طرح تولید آهن اسفنجی در شهرستان‌های بافت و بردسیر با مجموع ۵/۱ میلیون تن وارد مدار می‌شود، خاطر نشان کرد: تنها کارخانه تولید شمش آهن کوره بلند که نیاز به گندله و کنسانتره ندارد، در استان کرمان با اعتبار ۵۳۰ میلیون یورو گشایش اعتبار شده است.

وی گفت: در هفته دولت نیز ۹ طرح در بخش‌های مختلف صنعت و معدن نظیر کارخانه پلی فوم، دانه‌بندی سنگ آهن، تولید شیشه‌های دو جداره و ... با اعتبار سرمایه‌گذاری ریالی ۶۵ میلیارد ریال و اعتبار ارزی ۵۲۰ هزار دلار و اشتغالزایی برای ۱۶۱ نفر افتتاح شد. رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمان تعداد واحدهای فعال صنعتی در استان را هزار و ۴۲۲ واحد برشمرد و یادآور شد: هشت هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در استان در حال اجرا است.

عابدی نژاد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی طرح‌های خوبی که در بخش زغال سنگ استان در دست اقدام است، میزان تولید کک در استان کرمان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی افزود: هفت میلیون تن طرح گندله نیز با ۵۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان در حال انجام است. عابدی نژاد همچنین از احداث سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در معدن سنگ آهن گل گهر، معدن مس و کارخانه فولاد بافت از مصوبات دور سوم سفر هیات دولت به استان خبر داد و گفت: با هدف حمایت از بنگاه‌های تاثیرپذیر در طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خط انرژی در حال پرداخت به بنگاه‌هایی است که طرح بهینه‌سازی ارائه می‌دهند.