دنیای اقتصاد- خراسان رضوی- رمارم: اولین کنفرانس اقتصاد شهری ایران با هدف ایجاد انسجام در پژوهش‌ها و مطالعات اقتصاد شهری و جذب دیگر حوزه های علوم اجتماعی به این مقوله، دوم و سوم آذرماه در مشهد برگزار می شود. به گزارش ستاد خبری نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران ، با اعلام فراخوان اولیه کنفرانس در اردیبهشت ماه امسال، ارسال گسترده چکیده مقالات از سوی دانش پژوهان، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به دبیرخانه کنفرانس آغاز و تا کنون بیش از ۵۰۰ چکیده مقاله به سایت کنفرانس ارسال شده که نیمی از آنها مورد تایید کمیته علمی کنفرانس قرار گرفته است.

در این کنفرانس که با مشارکت بسیاری از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور برگزار می‌شود، کارشناسان مترو پلیس نیز حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

همچنین برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با موضوعات تخصصی کنفرانس و ارتقای سطح علمی آن مقرر شده است که تا پیش از برگزاری آن، ۵ نشست علمی و تخصصی پیرامون برخی محورهای کنفرانس برگزار شود. یاد آور می شود که در نخستین نشست تخصصی پیش از برگزاری کنفرانس، مباحثی در مورد اهمیت مطالعه بازار زمین شهری و پیدایش سرقفلی و همچنین اقتصاد مسکن، زمین و کاربردهای شهری مورد بحث و بررسی استادان قرار گرفت.