دنیای اقتصاد- اصفهان: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها تاثیر منفی بر درآمد شرکت نداشته است، تصریح کرد: بیشترین سهم هزینه‌ها در تولیدات ما متعلق به انرژی بوده است؛ به طوری که ۳ درصد از برق و گاز کل کشور در فولاد مبارکه مصرف می‌شود، با این وجود سود خالص ما شرکت در سال ۸۵،۷۴۰ میلیارد تومان بود که در سال ۸۹ به رقم ۱۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی با افزایش هزینه حامل‌های انرژی در کشور هزینه‌های تولید ما کاهش پیدا کرده است.

محمد مسعود سمیعی‌نژاد در پنجمین نمایشگاه بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فولاد مبارکه از اولین شرکت‌های صنعتی کشور بود که در راستای اجرای اصل ۴۴ در سال ۸۵ وارد بازار سرمایه شد، اذعان کرد: ضریب ریسک‌پذیری ورود به بازار بورس توسط این شرکت بسیار زیاد بود؛ به طوری که در آن زمان بسیاری می‌گفتند اگر دولت حمایت از این شرکت را کنار بگذارد، شرکت مذکور با شکست روبه‌رو خواهد شد. در حالی که اکنون‌شاهد این هستیم که نه تنها خصوصی‌سازی اخلالی در روند کار شرکت ایجاد نکرد، بلکه باعث رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت شد به طوری که کمیت و کیفیت محصولات ما افزایش یافته است و در زمینه تنوع تولیدات نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته ایم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید فولاد این شرکت ۴ میلیون و ششصد هزار تن انواع محصول در سال ۸۵ بوده است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته به ۶ میلیون و۳۰۰ هزار تن در سال ۹۰ برسد.

سمیعی‌نژاد افزود: درآمد فروش شرکت فولاد مبارکه نیز از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۵ به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۹ افزایش یافت و پیش بینی می‌شود این رقم در سال ۹۰ بالغ بر ۴ هزار و ششصد میلیارد تومان باشد.

سمیعی نژاد در خصوص صادرات فولاد مبارکه به خارج از کشور گفت: برای تامین بخشی از نیازهای ارزی خود به دلار، میزانی از تولیدات خود را به سایر کشورها صادر می‌کنیم. با این کار قطعات و مایحتاج مورد نیاز خط تولید خود را نیز تامین می‌نماییم.