دنیای اقتصاد- استان البرز- نازنین میرزایی: رییس هیات امنای شهرک‌های صنعتی اشتهارد در استان البرز با اشاره به مشکلات این شهرک‌ها خواستار اصلاح قوانین کار - تامین اجتماعی و مالیاتی در این شهرک‌ها شد. افشار در نشستی با حضور رییس اتاق صنایع و معادن استان البرز، هیات امنای این اتاق و صاحبان و مدیران صنایع در اشتهارد این مطلب را بیان داشت. وی افزود: صاحبان صنایع هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند و در مقابل هیچ‌گونه خدماتی را در این راستا دریافت نمی‌کنند. افشار همچنین ، خواستار جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی از طریق دروازه‌های ورودی کشور شد. به گفته وی، این صنایع از سرمایه‌های ملی است و نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های تولیدی موجود آنها هزینه‌های زیادی را به همراه داشته است.

افشار با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها به علت مشکلات موجود قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود نشده‌اند، خواستار کمک دولت برای رفع این مشکلات شد. طوسی رییس اتاق صنایع و معادن استان البرز نیز که جهت بازدید و بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی به این منطقه سفر کرده بود با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی تریبون صاحبان صنایع است، آمادگی این اتاق را برای دریافت نظرات آنها اعلام کرد.

وی همچنین از صاحبان صنایع خواست تا در اجرای ماده ۲۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ و تصمیمات اتخاذ شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، در اسرع وقت، اطلاعات مربوط به واحدهای صنعتی مربوطه و تقسیط ۵ ساله بدهی معوقه خود را جهت ساماندهی آنها به این اتاق ارسال دارند. بیش از دوهزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی اشتهارد مستقرند که در حال حاضر تنها ۴۰۰ واحد از آنها فعال هستند.