دنیای اقتصاد- هرمزگان: مدیر مرکز ثبت سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت ۴۸ شرکت طی یک ماه گذشته در این منطقه خبر داد. رامین برنا با اعلام این مطلب افزود: از مجموع ۴۸شرکت ثبت شده طی یک ماه گذشته، تعداد ۲۵ شرکت با مسوولیت محدود و ۲۱ شرکت به صورت سهامی خاص و مابقی شرکت‌ها نیز به صورت شعبه و موسسه ایجاد شده است. وی ادامه داد: با توجه به روند ثبت شرکت‌ها، اغلب فعالیت‌ها در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی و خدماتی است و عمده شرکت‌های ثبت شده در زمینه صادرات، تولید، هتلداری، گردشگری و ارائه خدمات در زمینه‌های فنی مهندسی و کامپیوتر، حمل و نقل و پیمانکاری و تاسیسات ساختمان فعالیت می‌کنند.

برنا خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از این شرکت‌ها با هدف تولید انواع البسه، تکثیر و پرورش انواع صدف‌های مرواریدساز و کشتار صنعتی دام و بسته‌بندی گوشت حلال ایجاد شده است.

مدیر مرکز ثبت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی این مدت تعداد ۴۴ مورد ثبت تغییرات در شرکت‌ها نیز انجام شد که در مجموع فرآیند ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های معنوی در ماه گذشته به ۴۱۸ فقره رسیده است. برنا مجموع سرمایه گذاری ۴۸ شرکت ثبت شده در ماه گذشته را رقمی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در بین این شرکت‌ها ۶ شرکت مجموعا با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با رقمی بالغ بر ۸۰ هزار دلار ثبت شده است.