رشد چشمگیر زیر ساخت‌های صنعتی در استان کرمانشاه

دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: زیرساخت‌های صنعتی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرمانشاه از رشد چشمگیری برخوردار شده‌اند. جهانگیر شاهمرادی گفت: در حال حاضر ۱۹شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت حدود ۲هزار و۲۰۰هکتار در استان کرمانشاه تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارند که در این شهرک‌ها ۳۶۱ واحد بهره‌برداری و با اشتغالزایی قریب به ۵هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در سال جاری ۶۶میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان مصوب شده است.

وی درباره اجرای مصوبات دور اول ودوم سفر هیات دولت به استان با محوریت شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: تمام مصوبات به صورت ۱۰۰درصدی اجرا شده و تنها یک مصوبه باقیمانده که پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و تا پایان سال ۹۰ به بهره‌برداری خواهد

رسید.

شاهمرادی به مصوبات دور سوم هیات دولت اشاره کرد و گفت: سه مصوبه در خصوص شهرک‌های صنعتی به تصویب رسیده که تاکنون دو مصوبه آن با پیشرفت ۴۵درصد در حال اجرا است.

وی احداث مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار شهرک صنعتی بیستون را که از مصوبات سفر هیات وزیران به استان کرمانشاه بود، طرحی مهم عنوان کرد و افزود: این مجتمع با مساحت ۶هزار متر مربع و سرمایه‌گذاری قریب به ۵۰ میلیارد ریال به پایان رسیده که با شروع کار این مرکز فرصتی برای استفاده بهینه سرمایه‌گذاران بخش صنعت از مشاوره و خدمات شرکت‌های فنی و مهندسی در این راستا فراهم می‌شود.

شاهمرادی تاکید کرد: در راستای فراهم کردن محیط زیست پاک وعاری از هر گونه آلودگی، در حال حاضر شهرک‌های صنعتی فرامان در فازهای یک، دو، سه و اسلام آباد غرب و روانسر مجهز به تصفیه خانه فاضلاب صنعتی هستند.

وی با اشاره به تامین سوخت ارزان به واحدهای صنعتی و افزایش بازدهی و سودآوری واحد‌ها گفت: شهرک‌های صنعتی فرامان، بیستون، کنگاور، سنقر، اسلام آباد غرب، روانسر و سر پل ذهاب به شبکه گاز متصل شده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرک صنعتی فرامان یکی از شهرک‌های صنعتی نمونه در سطح کشور است که در جهت ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری متقاضیان دارای همه امکانات زیرساختی از جمله آب، برق، تلفن، گاز، تصفیه‌خانه، آتش نشانی، رستوران، مدرسه و...است.

این مقام مسوول با اشاره به مجاورت استان کرمانشاه با کشور عراق گفت: تمام امکانات و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی قصر شیرین فراهم است و به منظور استقرار واحد‌های صنعتی جدید عملیات اجرایی سومین شهرک صنعتی کرمانشاه نیز با مساحت ۱۰۰۰هکتار از اواخر سال گذشته آغاز و با روند مناسبی در حال اجرا است.