دنیای اقتصاد - زنجان - اسدا... قربان‌زاده: رییس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران خواستار اجرایی شدن مصوبه دولت در خصوص واگذاری معدن انگوران شد. یوسف مرادلو در جلسه‌ای که با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در این زمینه، انجمن نشست‌های مشترکی را با اعضای هیات مدیره کنسرسیوم راهبران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران داشته و در نشست اخیر فعالان اقتصادی با رییس مجلس شورای اسلامی نیز کتبا اجرایی شدن مصوبه دولت در واگذاری معدن انگوران درخواست شد.

وی ابراز امیدواری کرد: مصوبه دولت مبنی بر واگذاری معدن انگوران به کنسرسیوم صنعت سرب وروی هرچه زودتر اجرایی شود. به گفته مرادلو حدود ۷۰ درصد شمش روی و ۱۰۰ درصد تولید فلز سرب با کیفیت در زنجان تولید می‌شود و این دو صنعت استراتژیک بومی زنجان شده است.وی تصریح کرد: وجود معدن انگوران می‌تواند در اقتصاد، رفاه عمومی و اجتماعی مردم منطقه تاثیرگذار باشد و ما از نمایندگان زنجان درمجلس و سایر مسوولان تاثیرگذار در تصمیم‌گیری تقاضا داریم، تلاش خود را برای اجرایی شدن مصوبه دولت در واگذاری معدن انجام دهند. مرادلو همچنین گفت: صنعت سرب و روی به عنوان صنعت غالب استان در زمینه فراهم کردن اشتغال و ارزآوری و سرمایه‌گذاری، فرصت‌های زیادی را داشته و می‌تواند استان را متحول کند. به گفته وی، انجمن صنایع و معادن سرب و روی کشور به منظور ایجاد تعامل بین مراکز فنی، علمی و آموزشی و دانشگاه‌های معتبر کشور وارد فازهای عملیاتی شده است.

مرادلو ادامه داد: انجمن صنایع و معادن سرب وروی ایران با ایجاد هماهنگی در کنسرسیوم صنعت سرب و روی کشور نسبت به تامین مواد اولیه مصرفی کارخانجات اقدامات اساسی انجام داده که نتیجه آن از طریق انجمن و کنسرسیوم راهبران به اطلاع واحدهای ذیربط و کارآفرینان خواهد رسید.