دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: پس از ۱۷ سال انتظار، ذوب آهن غرب کشور در اسدآباد با حضور معاون اول رییس جمهور و جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید. در مراسم بهره‌برداری از این طرح، معاون اول رییس جمهور ساخت ذوب آهن غرب کشور را یک نیاز ضروری برای کشور دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون مصرف آهن در کشور حدود ۲۱ میلیون تن است که قطعا با را‌ه‌اندازی این پروژه‌ها موجب توسعه در تولید آهن می‌شویم.

محمدرضا رحیمی با قدردانی از تلاش‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری‌های مداوم در به نتیجه رسیدن ذوب آهن تصریح کرد: ساخت طرح‌های قطعات خودرو، داروسازی و کنسانتره سنگ آهن که از سوی این نماینده پیگیری شده، قابل توجه و بی‌نظیر است و برای اجرای این طرح‌ها سرمایه‌‌گذاران را حمایت خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ صنعت عقب مانده است از مسوولان استان خواست با ارائه طرح و برنامه و سرمایه‌گذار، صنعت را در استان توسعه دهند. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز ذوب آهن غرب کشور را نقطه عطف و پیشرفت شهرستان اسدآباد دانست و گفت: این شهرستان تنها نیم درصد صنعت استان را داراست که با بهره‌برداری از این طرح و اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن طی دو سال آینده در زمینه صنعت پیشرفت خوبی را خواهد داشت. اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه طرح کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در کنار ذوب آهن ساخته می‌شود، تصریح کرد: این طرح نیز با تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن آهن، ۱۱۸ نفر اشتغال مستقیم و ۴۰۰ نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد می‌کند. وی اضافه کرد: برای ساخت این کارخانه ۳۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است. معاون وزیر صنایع و معادن و رییس توسعه معادن و فلزات کشور نیز با بیان اینکه ساخت طرح ذوب آهن غرب کشور در اسدآباد از سال ۷۳ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار آغاز شد، اظهار کرد: این طرح با ظرفیت ۷۰ هزار تن تولید چدن در سال ۸۰ برای بار دوم انعقاد قرارداد شده و مراحل اجرایی آن از سال ۸۱ دوباره آغاز شد.

عبدالحمید ثمره‌هاشمی از اشتغالزایی ۲۴۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر‌مستقیم در ذوب آهن خبر داد و گفت: برای ساخت این طرح ۳۳ میلیارد تومان صرف شده است.