دنیای اقتصاد - قزوین: سرپرست امور مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین گفت: در خصوص استفاده از فناوری‌های نو و تامین انرژی پاک، پکیج‌های خورشیدی در تعدادی از واحدهای مسکن مهر این استان مورد استفاده قرار می‌گیردمهندس عباس پورقادر اظهار کرد: برای استفاده از این پکیج در واحدهای مسکن مهر هر متقاضی در صورت نیاز با پرداخت هشت میلیون ریال از این انرژی بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم گرمای خورشید توسط سلکتورهایی در پشت بام قرار داده و چهار خط لوله در هر رایزر وارد مدار پشتیبان گازی شده که با این عمل گرما وارد رادیاتور‌های نصب شده در واحد ساختمانی می‌شود.

پورقادر با اشاره به کیفیت و مدت عمر پکیج‌های خورشیدی گفت: مصرف‌کنندگان از پکیج‌های خورشیدی علاوه بر معافیت در پرداخت هزینه‌های گازی برای گرمایش واحدهای خود با توجه به رعایت مبحث ۱۹ و نیز کاهش ورود آلاینده‌ها به محیط زیست، ضمن قابلیت‌های نگهداری آنها از گارانتی سه ساله قطعات آن بهره‌مند می‌شوند.

به گفته سرپرست امور مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین، براساس مطالعات صورت گرفته این سیستم در استان قزوین می‌تواند در ۲۸۸ روز از سال پاسخگوی نیاز افراد باشد.

پورقادر ادامه داد: با توجه به تاکید دولت و وزارت راه و شهرسازی در خصوص استفاده بهینه از انرژی، اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین در گام نخست پنج تا هفت هزار واحد از مسکن مهر شهرک مهرگان را تحت پوشش این سیستم قرار خواهد داد.