اجرای کامل مصوبات گازی سفرهای اول و دوم دولت

دنیای اقتصاد - خرم آباد - حسن نجف وند: مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از اجرای کامل مصوبات گازی سفرهای اول و دوم هیات دولت در این استان خبر داد. علی گودرزی افزود: در سفر اول طرح گازرسانی به شهر معمولان و اجرای خط انتقال دوم گاز خرم آباد و در سفر دوم نیز گازرسانی به ۱۰۰ روستا بر عهده شرکت گاز استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهر معمولان بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است، گفت: برای گازرسانی به شهر معمولان که در منطقه‌ای صعب‌العبور واقع شده، ۲۱ کیلومتر خط فلزی، ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ ایستگاه تقلیل فشارگاز نصب و اجرا شد.

وی تصریح کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه اجرای این پروژه بسیار سخت بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز این استان به ثمر رسید؛ به طوری که حدود ۷۰ درصد پروژه در سال ۸۹ انجام و دهه فجر‌‌ همان سال به بهره برداری رسید.

گودرزی گفت: با توجه به افزایش مصارف صنعتی و خانگی خط انتقال اول گاز خرم آباد جوابگوی نیاز این استان به گاز نبود و اجرای خط انتقال دوم گاز خرم آباد که بسیار ضروری بود با حمایت‌ها و پیگیری مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به نتیجه رسید. وی گفت: این خط به طول ۱۶۷ کیلومتر و از ملایر به خرم آباد اجرا و هزینه اجرای آن حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۷۵ درصد این پروژه نیز در سال ۸۹ به انجام رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان در مورد مصوبات سفر دوم هیات دولت به استان نیز گفت: در این سفر شرکت گاز استان لرستان مکلف شد ۱۰۰ روستا را گازدار کند.

وی افزود: این مصوبه نیز مهر ماه سال‌جاری به سرانجام رسید و ۱۰۰ روستا در نقاط مختلف استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند. وی افزود: پراکندگی و قرار گرفتن در مناطق صعب‌العبور روستاهای استان از چالش‌های اصلی گازرسانی به روستا‌ها بوده که در برخی موارد باعث بالا رفتن سختی کار گازرسانی به این مناطق بوده و هست.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به محرومان است، شرکت گاز لرستان نیز طی دو سال اخیر تلاش وافری در خدمت‌رسانی به نقاط محروم‌تر استان انجام داده و به‌رغم دشواری‌های موجود به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان هزینه انجام شده برای گازرسانی به این تعداد روستا را ۲۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد این مصوبه طی ۱۷ ماه اخیر و با تلاش زیاد تمام کارکنان شرکت گاز استان به سرانجام رسید.