دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل بزرگراه بندرعباس - سیرجان در سال ۹۱ خبر داد. مهندس احمد صادقی پس از دیدار از قطعات مختلف بزرگراه بندرعباس-سیرجان بیان کرد: بزرگراه بندرعباس - سیرجان یکی از مهم‌ترین کریدورهای حمل و نقلی کشور است که کشورهای حاشیه خلیج فارس را به کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند.وی ادامه داد: این جاده پیش از سال ۸۴ دارای عرض ۹ متر بود و به همین علت همواره تردد در این مسیر به سختی انجام می‌شد و حوادث فراوانی نیز در آن رخ می‌داد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور افزود: در سفر نخست هیات دولت به استان هرمزگان مصوب شد تا این مسیر ۳۲۴ کیلومتری به بزرگراه تبدیل شود و تاکنون نیز ۲۸۰ کیلومتر از آن از جمله گردنه‌های خطرناکی همچون تنگ زاغ ساخته شده است.

صادقی اظهار کرد: تا کنون ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه بندرعباس - سیرجان هزینه شده و مراحل احداث ۴۵ کیلومتر باقیمانده آن قطعا در ماه‌های نخست سال ۹۱ به پایان خواهد رسید و این بزرگراه در سال ۹۱ به طور کامل ساخته خواهد شد.وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر به استان هرمزگان طی سال‌های آینده، گفت: به علت توسعه بندر شهید رجایی، احداث مجتمع فولاد هرمزگان و دیگر کارخانجات صنعتی پیش بینی می‌کنیم میزان تقاضای سفر به استان هرمزگان طی سال‌های آینده به شدت افزایش یابد و به همین علت دیگر بزرگراه بندرعباس - سیرجان نیز طی ۱۵ سال آینده پاسخگوی حجم ترافیکی این منطقه نخواهد بود و به همین علت احداث آزادراه بندرعباس - سیرجان در دستور کار قرار گرفته است.معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هم اکنون مذاکرات با چند سرمایه‌گذار برای احداث آزادراه بندرعباس - سیرجان در حال انجام است و پس از انتخاب سرمایه‌گذار مطالعات طرح و مسیر عبور مورد نظر برای احداث آزادراه مشخص خواهد شد.

صادقی در ادامه به ساخت کنار گذر تونل حاجی‌آباد اشاره و بیان کرد: این کنار گذر ۱۰ کیلومتری یکی از قطعات بزرگراه بندرعباس - سیرجان محسوب می‌شود و پس از احداث آن مسیر تونل حاجی آباد یکطرفه خواهد شد.

وی در خصوص دو طرفه کردن راه‌آهن بندرعباس - سیرجان نیز گفت: مراحل ریل‌گذاری خط دوم این راه‌آهن در حال انجام است و در سال آینده ۱۰۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.