دنیای اقتصاد - زنجان - اسدا... قربان‌زاده: شهر زنجان در فصل سرما و یخ فرصتی برای هنرمندان فراهم کرد تا به دور از چشمان تیزبین خورشید، حضور در سومین جشنواره سراسری تندیس‌های یخی و برفی را تجربه کنند. این جشنواره به مدت ۴ روز در مجموعه تفریحی -گردشگری ائل داغی گاوازنگ زنجان برگزار شد و هنرمندان سراسر کشور با ارائه طرح‌های نو و بدیع در سرمای زنجان خلق هنر کردند.

چند سالی است، سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان، متولی برگزاری جشنواره تندیس‌های یخی و برفی است و به نوعی می‌کوشد با برگزاری آن هنرمندان این عرصه را در سرمای سخت دور هم جمع کند. محمدمهدی احمدیان، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان‌اینکه، از سال ۸۶ استان زنجان در یک حرکت بدیع و ابتکاری توانست علاقه‌مندان این هنر را در جشنواره‌ای برای خلق هنر با یخ و برف دور هم جمع کند، گفت: متاسفانه در دو سال گذشته به خاطر مساعد نبودن شرایط آب و هوایی شهر زنجان، نتوانستیم‌این جشنواره را برگزار کنیم، اما امسال با هماهنگی هواشناسی استان در زمان تعیین شده تصمیم گرفتیم جشنواره را برپا کنیم. وی، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این جشنواره به شکل منطقه‌ای، خاورمیانه‌ای و حتی بین‌المللی برگزار شود. احمدیان، شور و شوق شرکت‌کنندگان و مردم استان برای حضور در ‌این جشنواره را یادآور شد و افزود: تنوع و حرفه‌ای بودن طرح‌ها و استقبال بالای هنرمندان از‌این جشنواره مسوولیت ما را برای تداوم این برنامه‌ها بیشتر می‌کند. وی، فعال شدن مجموعه تفریحی-گردشی ائل داغی زنجان در روزهای زمستان را یکی از اهداف این جشنواره دانست و گفت: سعی کردیم، با برنامه‌ریزی انجام شده، زمینه آشنایی بیشتر هنرمندان را با جاذبه‌های توریستی و اماکن تاریخی استان فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با اشاره به طرح‌های ارائه شده به دبیرخانه جشنواره اضافه کرد: در مجموع آثار بیش از ۱۰۰۰ گروه به دبیرخانه ارسال شده بود که از‌این تعداد بیش از ۱۰۰ طرح در قالب ۴۰ گروه از سوی دبیرخانه انتخاب شد.احمدیان، برپایی جشنواره تندیس‌های یخی در زنجان را اتفاقی نو دانست و گفت: ماحصل این جشنواره، شور و نشاط اجتماعی در بین مردم، جذب گردشگر و نیز معرفی زنجان به عنوان نمادی برای زمستان خواهد بود.احمدیان شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را ماحصل برپایی چنین جشنواره‌هایی عنوان کرد و گفت: هنرمندان ۱۸ استان کشور در‌این جشنواره حضور داشتند و ‌این شرایط مناسبی برای تبادل فرهنگی و کسب تجربه آنها بود.

۴۰ گروه برای خلق آثار

دبیر برگزاری‌ این جشنواره نیز با اعلام اینکه در‌این جشنواره ۱۵۰ نفر ثبت نام کرده بودند، گفت: به ‌خاطر محدودیت فضا امکان شرکت همه آثار در جشنواره وجود نداشت که از‌ این تعداد طرح ۴۰ گروه برای خلق آثار انتخاب شدند.

شبنم شکری با اشاره به حضور داوران مطرح کشوری در‌این جشنواره اضافه کرد: ‌این جشنواره با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان با حضور ۴۱ میهمان از سراسر کشور برگزار شد و امسال تنوع آثار را نسبت به دوره‌های قبل شاهد هستیم.