دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری اعلام کرد این وزارتخانه آماده است تا با سوق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت فولاد مبارکه، این شرکت را یاری کند. بهروز علیشیری که در راس هیاتی اقتصادی از طرح‌های توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در فولاد مبارکه دیدار می‌کرد، اظهار کرد: ما در سازمان سرمایه‌گذاری با تمام ظرفیت‌ آماده‌ایم برای پروژه‌هایی که فولاد مبارکه اعلام کند، جذب سرمایه را بررسی و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت یک بنگاه اقتصادی مانند فولاد مبارکه کار آسانی نیست، گفت: در چنین شرکت‌هایی به لحاظ تکنیکی، فنی و مدیریتی، باید دائما ورودی‌ها و خروجی‌ها مورد کنترل و ارزیابی قرار گیرد.

علیشیری در ادامه تصریح کرد: در برنامه‌های آینده، دستگاه‌ها و استا‌ن‌هایی می‌توانند از بودجه دولت استفاده کنند که در طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های بخش خصوصی موفق عمل کنند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی، با اشاره به آمادگی استان اصفهان برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌های خارجی گفت: در این استان سرمایه‌گذاری‌هایی برای تامین منابع مالی و تعریف پروژه‌های صنعتی انجام شده است، اما از نظر سرمایه‌گذاری مصوب رتبه چهارم و از نظر جذب سرمایه خارجی رتبه‌ پنجم را در کشور دارد که این میزان کافی نیست و باید رتبه‌بندی خود در جلب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را ارتقاء دهد.