دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: در مراسمی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری طرح ۸ هزار و ۶۷۸ واحدی مسکن مهر استان کردستان در سنندج به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمد رضا رحیمی در سفر دو روزه خود به استان کردستان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها با اشاره به ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان کردستان در قالب مسکن مهر، گفت: مشکلات بخش مسکن مردم کردستان را تا پایان دولت دهم برطرف می کنیم. وی گفت: خوشبختانه با تلاش مسوولان استان کردستان امروز شاهد بهره‌برداری از هشت هزار و ۶۷۸ واحد در این استان هستیم و مابقی نیز در کمترین زمان باید به مردم واگذار شود.

وی خطاب به مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان نیز تاکید کرد که مابقی طرح‌های مسکن مهر در این استان باید هر چه زودتر اجرا شوند. وی پیگیری جدی واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر را اولویت اصلی دولت دانست و افزود: دولت عزم راسخی برای بهره‌برداری از تمام طرح‌های مسکن مهر در سطح کشور دارد. معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه اظهار کرد: طرح مسکن مهر از تورم ۳۰ درصدی و گرانی مسکن در کشور جلوگیری کرده است.

دکتر رحیمی، افزود: وضعیت فعلی بازار مسکن در کشور نشان از تاثیر بالای پروژه‌های مسکن مهر دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در سطح کشور در دست احداث است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحدها باید در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

مهندس محمد رسولی، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کردستان نیز با اشاره به سفر پرخیر و برکت معاون اول رییس جمهوری به استان کردستان و افتتاح طرح‌های هشت هزار و ۶۷۸ واحدی مسکن مهر و انبوه سازان به طور همزمان گفت: این طرح‌ها درقالب طرح ملی مسکن مهر و طرح انبوه سازان اجرا و به بهره‌برداری رسید. وی گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۸۱ میلیارد تومان هزینه شد.

وی گفت: از مجموع هشت هزار و ۶۸۷ واحد مسکن مهر در استان، دو هزار و ۹۵۸ واحد در شهر سنندج، یک هزار و ۳۰۱ واحد در سقز، ۵۸۵ واحد در بانه، ۹۰۲ واحد در بیجار، ۹۷۶ واحد در قروه، ۳۱۰ واحد در مریوان، ۷۲۴ واحد در کامیاران، ۵۸۴ واحد در دیواندره، ۶۴ واحد در سروآباد و ۲۷۲ واحد در دهگلان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان در ادامه به وضعیت فعلی مسکن مهر در این استان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان کردستان از مسکن مهر ۳۹ هزار و ۳۱۷ واحد است که ۳۶ هزار و ۳۱۷ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و سه هزار و ۵۰۰ واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود. به گفته مهندس رسولی تاکنون ۳۶ هزار واحد، پروانه ساخت دریافت کرده و عملیات فونداسیون ۳۳ هزار واحد و اجرای اسکلت ۲۷ هزار واحد نیز به اتمام رسیده است. وی گفت: همچنین عملیات سفت کاری و نازک کاری ۲۳ هزار واحد هم پایان یافته و عملیات نازک کاری ۱۷ هزار واحد آن هم در حال انجام است. مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان، در ادامه با اشاره به اینکه ۵۵ درصد سهمیه مسکن مهر استان کردستان به سنندج اختصاص یافته، گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ۶۵ پروژه در این شهرستان در حال اجرا است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود تا پایان سال ۹۲ تمام خانواده‌های بدون سرپناه صاحب خانه شوند. مهندس رسولی اضافه کرد: پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در دو مرحله تاکنون به بهره‌برداری رسیده و در آینده نزدیک نیز ۹ هزار و ۷۶۱ واحد دیگر افتتاح خواهد شد.