دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: اعتبار طرح راه‌آهن غرب کشور برای سال آینده با رشد شش برابری به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. مهندس سید دادوش هاشمی در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار کرد: اعتبار طرح راه‌آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه در سال‌جاری ۵۰ میلیارد تومان بوده که این رقم برای سال آینده با رشد شش برابری به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح راه‌آهن کرمانشاه به خسروی با اعتباری بالغ بر۲۵۰ میلیارد تومان در سال‌جاری شروع شده که این پروژه‌های ریلی موقعیت استان را در یک موقعیت برتر قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به برقراری پرواز هوایی کرمانشاه با اکثر مراکز استان‌های کشور و سلیمانیه عراق و دبی، گفت: در چند روز آینده نیز پرواز کرمانشاه به نجف و همچنین کیش برقرار خواهد شد. وی با بیان اینکه استان در اجرای بسیاری از طرح‌های مختلف به خصوص اجرای طرح مسکن مهر جزو استان‌های موفق کشور است، گفت: اعضای سازمان نظام مهندسی استان در اجرای بسیاری از پروژه‌های استان به ایفای نقش پرداخته و هر موفقیتی که نصیب استان شده به واسطه مشارکت اعضای این سازمان در اجرای طرح‌ها بوده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه همدلی و وفاق خوبی بین مسوولان استان و اعضای سازمان نظام مهندسی وجود دارد و هیچگونه احساس رقابتی در این میان وجود ندارد. وی گفت: استان کرمانشاه دارای استعدادها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بسیاری از زمینه‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، تجارت، خدمات و گردشگری است که با به‌کارگیری این ظرفیت‌ها و همت و اراده، شکوفایی و توسعه و بالندگی نصیب استان خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به داشتن مردمانی خوب و با اخلاق شهره می‌باشد که این موضوع یک پتانسیل مهم برای حرکت به سمت توسعه است، افزود: افرادی که دارای نقش در جامعه هستند باید تلاش کنند تا فرهنگ قناعت و پس انداز نیز در جامعه گسترش پیدا کند تا در راستای آن بهره‌وری و تلاش برای کار بیشتر نیز ارتقا یابد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه اگر تعصب برای توسعه استان داریم همگی باید جدیت و تلاش داشته باشیم، گفت: تمام دلسوزان و اعضای سازمان نظام مهندسی باید در تمامی عرصه‌ها حضور جدی و گسترده‌ای داشته باشند و همه توانمندی‌ها و استعدادهای خود را برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش استان به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی باید رتبه‌های پیمانکاری خود را ارتقا دهند و در دیگر استان‌ها نیز قادر به گرفتن پروژه‌های مختلف باشند تا در پرتو آن افراد جویای کار در استان مشغول به کار و فعالیت شوند.