دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- علی نظرِی: استاندار هرمزگان گفت: ۷۵ درصد مصوبات سه سفر گذشته هیات دولت به استان هرمزگان اجرا شده است. ابراهیم عزیزی با بیان اینکه در طول سه سفر گذشته اعضای هیات دولت به هرمزگان یک هزار و ۶۸۸ طرح به تصویب رسیده است، افزود: از این تعداد ۹۰۷ طرح کامل شده و در حال بهره‌برداری است، ۳۴۸ طرح در دست اقدام، ۳۷۹ طرح در حال پیگیری و ۵۴ طرح بدون هیچ اقدامی مانده است. عزیزی با اشاره به اینکه فردا استان هرمزگان میزبان دکتر احمدی‌نژاد و اعضای هیات دولت خواهد بود، اضافه کرد: این سفردر چارچوب دور چهارم سفرهای ریاست جمهوری به استان‌های کشور انجام می شود و پیش از این دکتر احمدی نژاد به جز سفرهای استانی، ۱۴ سفر به صورت ویژه به استان هرمزگان انجام داده است که نشان‌دهنده توجه شخص رییس‌جمهور به این خطه از کشورمان است. وی با بیان اینکه رویکرد دورچهارم سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها دیدار با مردم، پیگیری مصوبات سه سفر گذشته و پیگیری موضوع اشتغال است، تصریح کرد: اشتغال به عنوان مهم‌ترین ماموریت اعضای هیات دولت در سال‌های ۹۰ و ۹۱ قرار داده شده است که با مزین شدن سال ۹۱ به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط مقام معظم رهبری این امر باید به صورت جدی‌تری نگریسته شود.

عزیزی از حضور ریاست جمهوری در تمامی ۱۳ شهرستان استان هرمزگان و یکی از بخش‌های استان در طول سفر سه روزه اعضای هیات دولت به هرمزگان خبرداد. عزیزی تصریح کرد: ارتباط موثر و کارآمد متقابل بین مردم و مسوولان از اهداف بزرگ سفرهای استانی است که به خوبی این امر در دولت‌های نهم و دهم با تدبیر هوشمندانه و مدیریت نوین صورت گرفت و باعث پیوند و ارتباط منطقی و کارآمد بین مردم و مسوولان شد و اعتماد دوطرفه در سایه سفرهای استانی به تجلی رسید.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توجه به نقاط محروم از دیگر اهداف سفرهای استانی ریاست جمهوری است، تصریح کرد: حضور کم نظیر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در تمامی نقاط کشور و به ویژه دورترین نقاط دستاورد بزرگی برای دولت‌های نهم و دهم بوده است که در هیچ نظام سیاسی در جهان مثل و مانندی نداشته است. وی بررسی پروژه‌های عمرانی، توجه به نیازهای مختلف در تمامی ابعاد استان‌های کشور، ترویج مهرورزی و همبستگی ملی و تقویت و توسعه فرهنگ خدمتگزاری را از دیگر اهداف سفرهای استانی اعضای هیات دولت به سراسر کشور دانست. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: یکی از اقدامات موثر در سفرهای استانی مصوبات عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، پژوهشی، فرهنگی، علمی و ورزشی است که به عنوان سند توسعه استان‌ها قرار داده می‌شود.

عبدالرضا ناطق، معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان نیز از مجموع مصوبات سفرهای استانی دولت به استان هرمزگان، کمتر از ۲۵ مصوبه که بیشترین آنها با ۱۴ مورد مربوط به دور سوم سفر است به دلیل برخی مشکلات که پیگیری آنها نیاز به زمان بیشترو یا اصلاح برخی امور دیگر دارد تاکنون محقق نشده است. ناطق، مجموع اعتبارات تعهد شده ازسوی دولت برای اجرای پروژه‌های سه سفر استانی به هرمزگان را ۳۲هزارو ۲۵۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشترین آن با ۱۴ هزارو ۸۰۴ میلیارد ریال مربوط به سفر سوم است.

این مقام مسوول در استانداری هرمزگان درصد تحقق مصوبات دور اول را ۹۰ درصد، دور دوم را ۸۰ درصد و سفر سوم به این استان را ۶۲درصد عنوان کرد.