دنیای اقتصاد - بیرجند - محمد قربانی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌خراسان جنوبی از نوسازی و بهسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد وگفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان نوسازی شده و مابقی در دست اقدام است. علی اصغر آسمانی مقدم در نشست خبری با اشاره به اینکه برای نوسازی این واحد‌ها ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات به روستائیان پرداخت شده است، ادامه داد: رقم تسهیلات برای اجرای این طرح در سال جاری به ۱۲۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: با آورده مردم و تسهیلات اعطایی بنیاد مسکن تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان هزینه شده است.

آسمانی مقدم به دستاوردهای اجرای این طرح در استان اشاره کرد و افزود: حفظ کاربری‌های کشاورزی در روستاها، ایجاد بیش از ۲۱ هزار شغل و ایجاد روحیه شادمانی در روستاها از دستاوردهای این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه در ساخت و نوسازی منازل روستایی تمامی‌ جوانب فنی و مهندسی برای ساخت مسکن مقاوم رعایت شده است، تصریح کرد: ۳۶۰ کارشناس و کاردان عمران نظارت بر ساخت این واحد‌ها را برعهده داشته‌اند.

مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی‌خراسان جنوبی همچنین از ارائه خدمات فنی و مهندسی به روستائیان در ۲۲ دفتر خدمات فنی روستایی خبر داد و گفت: ۶۰ تیپ نقشه در این دفاتر برای روستاییان آماده شده و برای ساخت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.