رونمایی از پلاک خودروی منطقه آزاد انزلی

دنیای ‌اقتصاد- رشت- مجتبی عابدینی: در مراسمی با حضور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، پلاک خودروی این منطقه رونمایی شد.

علیرضا بهمنی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم اجرای مصوبه ارزشمند دور سوم سفرهای استانی هیات دولت به استان گیلان در خصوص مجوز تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی را به منظور جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌های مختلف و حمایت از تولیدکنندگان ملی به منظور صادرات به بازارهای هدف و اشتغالزایی دانست.

وی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه مونتاژ، تولید خودرو و قطعات آن گفت: منطقه آزاد انزلی آمادگی کامل خود را به منظور هرگونه حمایت در زمینه کنترل بازار داخلی و حمایت از صادرکنندگان اعلام می‌کند و در همین زمینه نیز برنامه‌های کارشناسی شده مبسوطی را طراحی و تهیه کرده است.

به گفته وی؛ ایجاد اشتغال در حوزه‌های خدمات‌رسانی، تعمیر، گسترش صنایع قطعه‌سازی در سطح استان و در نهایت خط تولید و مونتاژ خودرو به همراه حمایت از صنعت توریسم استان گیلان، بالا رفتن ضریب امنیتی مسافران جاده‌های استان و ایجاد مرکز نمایشگاهی خودرو از مهمترین اثرات تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی است.

مهندس مهدی سعادتی، استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: تردد خودرو با پلاک انزلی خبر خوشی برای مردم استان است و باعث گسترش اشتغال در حوزه‌های خدمت رسانی، بالارفتن کیفیت و توسعه حمل‌ونقل عمومی به همراه تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه به گردشگران استان و در نهایت رونق بیشتر تجارت در منطقه آزاد انزلی می‌شود.

به گفته وی؛ استان گیلان دارای قابلیت‌های با ارزش متعددی در حوزه‌های ترانزیتی، تجاری، صنعتی و گردشگری است و منطقه آزاد انزلی می‌تواند نقش بسیار موثری در مسیر تحقق این ظرفیت‌ها ایفا کند.

سعادتی بر همکاری همه مدیران با منطقه آزاد انزلی به عنوان قطب اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تفویض اختیارات ویژه از سوی رییس‌جمهور به مدیران عامل مناطق آزاد، امیدواریم با همدلی بتوانیم حداکثر بهره برداری را از ظرفیت‌های این منطقه در مسیر توسعه استان و کشور به عمل آوریم.

حجت‌الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم اجرای این مصوبه از سوی منطقه آزاد انزلی را هدیه‌ای به مردم گیلان عنوان کرد و گفت: اجرای این مهم باعث تسریع در چرخه اقتصادی - تجاری و گردشگری استان گیلان خواهد

شد.

وی تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی را حرکتی بزرگ در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و افزود: منطقه آزاد انزلی مرکز توجهات و فعالیت‌های اقتصادی تجاری استان گیلان است و امیدواریم با شکوفایی روزافزون آن و همدلی مسوولان به مرکز فعالیت‌های اقتصادی کشور در آسیای میانه و قفقاز تبدیل شود.

بر اساس این خبر مجوز تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی از مصوبات دور سوم سفرهای استانی هیات دولت به گیلان بود که با همکاری استانداری، گمرک و نیروی انتظامی کشور به اجرا درآمد وطبق این مصوبه خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی تا شعاع ۵۰ کیلومتر(هوایی) از مرزهای این منطقه حق تردد دارند که این محدوده تردد شهرهای رشت، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود را در برمی گیرد.

علاقه‌مندان خرید خودرو می‌توانند با ورود به پرتال سازمان منطقه آزاد انزلی به آدرس اینترنتیwww.anzalifz.ir فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کنند و بعد از بررسی درخواست متقاضی توسط کمیته خودرو منطقه آزاد انزلی، نتیجه از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رسد.