دنیای‌اقتصاد- کرج- جزا خالدی: تا پایان خردادماه سال‌جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در مناطق ماهدشت و شهرک ابریشم استان البرز صاحب آب،‌ برق و فاضلاب خواهند شد. این تصمیم در نشست وزیر راه و شهرسازی با مسوولان استان البرز و دست‌اندرکاران پروژه‌های مسکن مهر در شهرک ابریشم اتخاذ شد. در این نشست که مهندس عیسی فرهادی استاندار البرز نیز حضور داشت،‌ مهندس علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی همچنین اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت چهار مسجد در این شهرک تخصیص داد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست همچنین موافقت خود را با افزایش وام اعضای تعاونی‌های مسکن مهر از ۲۲ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد. نیکزاد که در راس هیاتی از مسوولان وزارت راه و شهرسازی به استان البرز سفر کرد از طرح ۱۲ هزار واحدی مسکن مهر در ماهدشت کرج دیدار و از نزدیک در روند کار ساخت و ساز در این طرح قرار گرفت. وی برای رفع موانع و تسریع در اتمام این طرح دستورهایی صادر کرد.

وی همچنین از طرح ۸ هزار و ۷۵۷ واحدی شهرک ابریشم نیز دیدار کرد و کلنگ احداث بازارچه خیریه عرضه تولیدات خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام را که در زمینی به مساحت۴ هزار و ۵۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد در این شهرک به زمین زد. وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در ادامه این سفر وارد نظر آباد شدند و از طرح دو هزار و ۸۸۲ واحدی مسکن مهر در این منطقه که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند دیدن کردند. وزیر راه و شهرسازی در پایان این سفر اهداف این سفر را پیگیری طرح‌های راه سازی و مسکن مهر، رفع موانع و مشکلات موجود و سرعت بخشیدن به روند کار آنها عنوان کرد. او گفت: قطعه اول ادامه آزاد راه شهید همت،‌ تهران- کرج آماده آسفالت شده و شهریور ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او ۵۰ درصد ادامه این پروژه تا میدان امام خمینی کرج توسط وزارت راه و ۵۰ درصد دیگر که از مصوبات هیات وزیران می‌باشد، توسط سرمایه‌گذار اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: طرح تعریض باند شمالی آزادراه تهران - کرج نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که مقرر شد پنج میلیارد تومان آن توسط استانداری تهران و پنج میلیارد تومان دیگر آن توسط استانداری البرز پرداخت شود. نیکزاد اظهار کرد: این طرح تا عید فطر امسال وارد محدوده تردد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح تعریض باند جنوبی این آزادراه نیز همین مقدار اعتبار را می‌طلبد،‌ گفت: قرار شد نیمی از این اعتبار توسط وزارت راه و نیمی دیگر نیز توسط استانداری البرز پرداخت شود. وی بیان کرد: این باند نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. نیکزاد در خصوص ساخت راه طالقان به تنکابن نیز گفت: هزینه این طرح، ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده، که به صورت سهام صاحبان سرمایه پرداخت شد.