ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: درپی اعلام عدم تخصیص و تحویل سهمیه آرد به کارخانه‌های صنعتی، اعضای انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران به منظور بررسی و حل این مشکل با نمایندگان سازمان‌های بازرگانی، صنایع و معادن و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور و همچنین مدیران واحدهای صنعتی مصرف‌کننده آرد تشکیل جلسه دادند. در این جلسه، محمد کاوه، دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی گزارشی از پیگیری‌های انجام شده درخصوص مشکلات به‌وجود آمده برای صنایع مصرف‌کننده آرد ارائه کرد.

وی گفت: عدم تامین آرد موردنیاز واحدهای صنعتی نان استان مازندران، این صنایع را به تعطیلی می‌کشاند.

اسماعیل خاتمی مقدم، رییس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی نیز با برشمردن معضلات و مشکلات پیش آمده خواستار رفع هرچه سریعتر آنها شد.

مدیران واحدهای صنعتی مصرف‌کننده آرد نیز در جلسه، با یادآوری اینکه هنگام اخذ مجوز از سازمان صنایع قید شده بود که دولت آرد مورد نیاز این صنایع را تهیه و تامین خواهد کرد از مسوولان خواستند با تدابیر مناسب جلوی ضرر و زیان اقتصادی و اجتماعی احتمالی را بگیرند. صاحبان صنایع اعلام کرده‌اند درصورت عدم همکاری و همراهی مسوولان، مشکلاتی مانند تعطیلی کامل تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی، بیکاری گسترده کارگران، عدم پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی و عدم تحقق تعهدات صادراتی به‌وقوع خواهد پیوست.

حیدری، مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور نیز از اعلام آمادگی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در رابطه با همکاری برای تهیه و تامین گندم و آرد و عقد قرارداد در این زمینه خبر داد.

درپایان جلسه مقرر شد با عقد قراردادی بین نمایندگان انجمن صنایع غذایی و شرکت غله، خرید گندم و ذخیره آن به‌مدت یکسال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ فراهم شود.