مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: استمرار خشکسالی در مازندران در حال حاضر به صورتی است که نسبت پیش‌بینی‌های انجام شده از مرحله بدبینانه به مرحله بحرانی‌تر نزدیک شده است.

عزیز‌ا.... واحد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در سومین جلسه ستاد خشکسالی استان مازندران با بیان مطالب فوق افزود: با آغاز فصل زراعی، تاکنون حدود ۳۱درصد از آب سدها و ۵۰درصد آب آب‌بندان‌ها مصرف شده است و این مساله استان را با شرایط آب و هوایی موجود، با خشکسالی بالاتر از بحران روبه‌رو خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۶میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی نیز مصرف شده است تصریح کرد: با بحرانی‌تر شدن وضعیت آبی در مازندران، میزان کمبود آب در استان به ۸۸۱میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای از افت شدید در سفره‌های زیرزمینی آب خبر داد و افزود: با اقدامات پوششی و حمایتی پیش‌بینی می‌شود که کمبود آب در یک‌هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به نوعی جبران شود.

واحد از جانمایی ۲۰ حلقه چاه حوادثی در زمان بحران خبر داد و افزود: ۹هزار هکتار از اراضی زیر کشت برنج در شهرهای ساری، قائم‌شهر، بهشهر، جویبار، بابل، بابلسر، نور و شرق نوشهر در معرض خطر کم‌آبی و استرس خشکسالی قرار دارند.

وی از محدودیت شدید اعتبارات برای مدیریت خشکسالی در استان خبر داد و افزود: برای حفر چاه، خرید لوله‌های مورد نیاز در زمان بحران و... هیچ‌گونه اعتباری در اختیار نداریم.