مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) بیش از ۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برزویی مساحت اجرای این طرح را ۲۶۸ هکتار و ۵۹ هکتار نیز حرم رضوی دانست و با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما در این طرح منابع مالی است افزود: اجرای طرح تاکنون تنها ۲/۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: در محدوده طرح، ۲میلیون متر مربع زیربنای اقامتی، یک‌میلیون‌ متر مربع زیربنای تجاری، یک‌میلیون‌ متر مربع زیربنای مسکونی و یک‌میلیون‌متر مربع زیربنای خدماتی و پارکینگ پیش‌بینی شده است.برزویی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم اشاره کرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی تهیه شده این طرح باید تا سال ۱۳۹۵ به پایان برسد.شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه اظهار کرد: ریز دانه بودن قطعات و زیاد بودن ورثه یکی از مواردی است که کار آزادسازی و تملک اراضی را در اجرای این طرح با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث تملک اراضی تا حد امکان سعی کرده‌ایم با مالکان کنار بیاییم و نمی‌خواهیم حتی یک ریال حق‌الناس از بین برود، افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار پلاک در محدوده اطراف حرم آزادسازی شده است.