زنجان - خبرنگار دنیای اقتصاد: واحد اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی زنجان در موعد مقرر راه‌‌اندازی می‌شود.

دهقان، پیمان‌کار این طرح، با اعلام مطلب فوق افزود: قرارداد ساخت این واحد که شامل طراحی، مهندسی، خرید کالا، نصب و راه‌اندازی دو واحد اوره و آمونیاک است، زمستان سال گذشته با شرکت همپا منعقد شد و مقرر شد این واحد طی ۳ سال به بهره‌برداری برسد.

وی بخش تجهیز کارگاه را شامل امکانات رفاهی و اقامتی برای پرسنل تخصصی و ساختمانی عنوان کرد و افزود: مصالح مورد نیاز کارگاه به صورت پیش ساخته در این واحد تهیه و تجهیز آن با ۵۰ درصد پیشرفت کار طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

قائم مقام شرکت پتروشیمی زنجان نیز گفت: با راه‌اندازی واحد اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی زنجان برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

مصطفی الماسی، پیشرفت فیزیکی کل مجموعه اوره و آمونیاک را ۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان پیشرفت از طریق سرمایه اولیه شرکت صورت گرفته است. وی برآورد سرمایه‌گذاری در طرح اوره و آمونیاک را ۶۵۰‌میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:

تا کنون هیچ‌گونه تسهیلات بانکی در اختیار این شرکت قرار نگرفته است. وی افزود: با این حال تلاش می‌کنیم مجتمع پتروشیمی زنجان در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.