مهمترین دلیل توقف طرح بین‌الحرمین شیراز ارائه اطلاعات نادرست بوده است.

به گزارش خبرگزاری موج، توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و تاکید بر جذب و حفظ آنان در یک طرح مشترک همواره از الزامات و مبانی توسعه تعاملات با سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود، یکی از طرح‌های برخوردار از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، طرح بین‌الحرمین در شهر شیراز است.

این طرح با مشارکت مالی یک شرکت سرمایه‌گذار خارجی در حال ساخت بود که اکنون نزدیک به سه ماه است با دستور مستقیم استاندار متوقف شده است.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در خصوص توقف اجرای این طرح، گفت: امیدواریم مسوولان و بزرگان منطقه به این موضوع با وسعت نظر و دلسوزانه بنگرند، توجه به مشکلاتی که منطقه در حوزه اشتغال دارد و همچنین پایین بودن درآمد سرانه در استان، ضرورت اجرای سریع طرح بین‌الحرمین را نمایان می‌سازد.

شهردار سابق شیراز با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات بوجود آمده، افزود: چالش‌ها و مشکلات طرح بین‌الحرمین شیراز ناشی از سوء‌تفاهم‌های موجود است و به اعتقاد بنده که از ابتدا در جریان شکل‌گیری این طرح بوده‌ام، دغدغه‌ها و نگرانی‌های بوجود آمده بی مورد است.

قادری در ادامه اظهار کرد: طرح بین‌الحرمین قبل از اینکه یک طرح تجاری باشد، یک طرح فرهنگی است و می‌تواند نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ واحد پارکینگ برای حرم‌های مطهر احمد بن موسی(ع) و سید علاء‌الدین حسین(ع) تامین کند، این طرح امکانات مناسبی در حوزه گردشگری و فرهنگی در اختیار زائران و گردشگران قرار خواهد داد و یک نمونه مناسب از معماری سنتی و مذهبی کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: طرح بین‌الحرمین تحرک بسیار خوبی را به منظور بازسازی بافت‌های فرسوده شهر شیراز ایجاد کرده است به‌طوری‌که ارزش و بها دادن به بافت‌های فرسوده در این طرح وجود دارد.