مشهد - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: رییس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: در ۴ ماه ابتدای سال جاری ۲۷۳ میلیون تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.ناصر شعربافیان افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در مدت مشابه سال ۸۶، ۲۷۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در سال جاری یک درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت هزار و ۲۰۶ مورد بازرسی توسط این سازمان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته گفت: در مدت ذکر شده ۶۸ مورد صوتجلسه در خصوص کشفیات کالای قاچاق تنظیم شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر انجام کار کارشناسی و پیشگیرانه در زمینه قاچاق کالا، تصریح کرد: در ساختار جدید کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی، سه کمیته شامل کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی با مسوولیت سازمان بازرگانی، کمیته اطلاعات و عملیات با مسوولیت ناجا و عضویت سازمان بازرگانی و کمیته فرهنگی و تبلیغات، تعریف و کل عملکرد این کمیسیون در این سه کمیته خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد سازمان در زمینه طرح‌های نظارتی اجرا شده، گفت: طی سال ۸۶، ۲۱۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام شده است که در مقایسه با ۱۱۳هزار مورد سال ۸۵ از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده است.