مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد در دیدار با گروهی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تعامل سازنده بخش خصوصی و دولتی در خراسان، پیشنهاد می‌شود کمیته مشترک بین مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی مشهد تشکیل شود.

غلامحسین شافعی افزود: هدف از تشکیل این کمیته مشترک این است که بتوانیم نظرات کارشناسی خود را در بخش‌های مختلف، به صورت حضوری یا بسته‌های کارشناسی تقدیم نمایندگان مجلس کنیم.

وی، ضمن معرفی کمیسیون‌های اتاق مشهد به نمایندگان مجلس اظهار کرد: کمیسیون شورای اقتصاد بخش خصوصی تنها کمیسیونی است که در سطح کشوری فقط در اتاق مشهد فعال است و این کمیسیون متشکل از کلیه تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی اعم از کشاورزی، صنعت‌و‌معدن، تجارت و سایر قسمت‌ها است و در بسته پیشنهادی خود در مورد مسائل و مشکلات بانکی که توسط استاندار به هیات دولت ارائه شده است، ۳پیشنهاد را به تصویب هیات‌دولت رسانده است.

رییس سازمان بازرگانی خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما در سند توسعه و نظریه پایه توسعه استان این است که در نگاه اولیه به همه ابعاد توسعه توجه شده است و در عمل توسعه به سمت نامتوازن است.

علی صفرزاده افزود: در بخش بازرگانی، استان خراسان اولین کشوری است که سند استراتژی توسعه تجارت خارجی را به تصویب کارگروه توسعه صادرات استان رسانده است.آرین‌منش نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار امیدواری کرد، بتوانند در مجلس هشتم از پشتوانه غنی کارشناسی اتاق بازرگانی مشهد که برخوردار از چهره‌های شاخص فرهیخته است استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید کمیسیون‌های مقارن با حضور نمایندگان در کمیسیون مشابه و بالعکس تشکیل شود، گفت: موقع آن رسیده است که بخش خصوصی بار اقتصادی دولت را به دوش کشد.

او حضور نمایندگان را در اتاق بازرگانی مشهد تعامل با بخش خصوصی نامید و گفت: شخصیت‌های برجسته اقتصادی را به عنوان مشاوران در کمیسیون اقتصاد مجلس به ما معرفی کنید.