مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: تاخیر در نصب کنتور برق متقاضیان جدید، چند ماهی است که اعتراض و گلایه شهروندان مشهدی را در پی داشته است.

معاون خدمات مشترکین و بازار برق شرکت توزیع برق مشهد با اعلام این مطلب و کمبود و نبود کنتور برق سه زمانه در مشهد گفت: شرکت‌های سازنده کنتور در ایران، به واسطه ایجاد مشکلاتی در بحث واردات بردهای الکترونیکی مورد نیاز ساخت کنتور، با مشکل مواجه شده‌اند. محسن حکاک صادقی افزود: این مشکل که از اول اردیبهشت‌ماه سال گذشته به وجود آمد، موجب شد در نصب کنتور در سراسر کشور از جمله مشهد تاخیر ایجاد شود.

وی اضافه کرد: به تازگی به منظور حل این مشکل یک شرکت کنتورساز با سرمایه‌گذاری بخش خارجی در مشهد راه‌اندازی شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد خرید ۵۵هزار کنتور برق با این شرکت منعقد شده است که به زودی شاهد رفع تاخیرها در نصب کنتور خواهیم بود.وی یادآور شد: به دنبال این قرارداد از اول آبان ماه سال‌جاری نصب کنتور برق در مشهد به روز خواهد شد و از این رو متقاضیان ثبت‌نام کنتور نگران نباشند.وی با بیان اینکه حدود ۶هزار مشترک در مشهد هم‌اکنون در نوبت دریافت کنتور برق هستند، گفت: کنتور مکانیکی (یک تعرفه) در ایران تولید نمی‌شود و آنچه موجود است کنتورهای دیجیتالی یا همان سه زمانه است که به دلیل مشکل شرکت‌های سازنده کنتور در واردات قطعات مورد نیاز، با تاخیر در نصب مواجه شد.این مقام مسوول در شرکت توزیع برق شهرستان مشهد درخصوص نحوه توزیع کنتورها در بین مناطق مشهد گفت: نصب و توزیع بر حسب زمان واریز وجه ثبت‌نام انجام می‌شود.وی تعداد مشترکین برق مشهد را ۹۳۰هزار مشترک اعلام می‌کرد و گفت: سالانه حدود ۵۲هزار مشترک به این تعداد افزوده می‌شود. وی همچنین در رابطه با هزینه نصب و خرید کنتور برق در مشهد گفت: امتیاز کنتور تک فاز ۲۵آمپر ۲۶۶هزار و ۲۵۰تومان می‌باشد.