ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: ۶۵۸ کلاس درس در قالب ۸۷ طرح با شروع سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی استان مازندران اضافه می‌شود. عبدالوحید فیاضی، رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران باز گشایی مدارس را یک رویکرد فرهنگی ویژه و خاطره انگیز توصیف کرد و گفت :۸۷ طرح در آموزش و پرورش مازندران در حال اجرا است که با بهره‌برداری این طرح‌ها۶۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، افزود : ساخت ۵۰ نمازخانه نیز با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در مدارس استان آغاز شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از طرح تجمیع در این نهاد خبر داد و افزود : طی این طرح ۲۰۰ مدرسه در قالب ۱۱۰۰کلاس تجمیع شده است و مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال صرفه‌جویی در بر داشته است.

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: نخستین مدرسه تمام هوشمند استان نیز در سال تحصیلی جدید در شهرستان ساری آغاز به کار خواهد کرد.

فیاضی همچنین از اهدای زمین توسط خیران برای ساخت مدرسه در استان تا سقف یک میلیارد تومان خبر داد و افزود: خیران مازندران در جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان ۲۷۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص دادند.

وی با اشاره به بازسازی و زیباسازی ۶۰۰ مدرسه توسط بسیج سازندگی استان تصریح کرد: ۹۰۰ واحد آموزشی در استان نیز توسط روسای آموزش و پرورش استان بازسازی و نوسازی شد.

سیدجمال صبح‌خیز معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه میزان طرح‌های استانی سازمان را ۱۶۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان در سال جاری به تعمیرات اساسی و ۲۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۰ میلیون تومان جهت تغذیه رایگان مناطق محروم به مدارس آن مناطق پرداخت شده است، تصریح کرد: امسال نیز شیر رایانه‌ای برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی شهرها و روستاهای استان با صرف چهار میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار توزیع می‌شود.

صبح‌خیز با بیان اینکه تمامی اعتبارات ایاب و ذهاب همکاران فرهنگی تا پایان خرداد ۸۸ پرداخت شده است، یادآور شد: همه مطالبات پرسنلی همکاران سازمان در سال جاری نیز کاملا پرداخت شد. وی با اعلام این مهم که سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان استان پرداخت شد، گفت: مانده پرداختی بازنشستگان سال گذشته و هزینه مرخصی مناطق محروم و مطالبات انتخاباتی فرهنگیان به زودی قابل پرداخت خواهد بود.