مشهد- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: طی ۶ ماه اول سال‌جاری ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون متر مکعب گاز از مخازن گازی منطقه خانگیران سرخس دریافت و پس از پالایش به مبادی مصرف ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با اعلام این مطلب گفت: پالایش این میزان گاز در حالی محقق شده است که عملیات تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی نیز در کنار آن انجام گرفته است. وی با بیان اینکه این میزان تولید نسبت به تولید تعهد شده ۷۷/۴درصد رشد داشته است، افزود: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: هم‌اکنون تمامی واحدهای پالایشی این مجتمع با پایان یافتن تعمیرات اساسی واحدها طبق برنامه آمادگی کامل برای تولید حداکثر گاز را در فصل سرما داشته و همه تمهیدات در خدمت حفظ تولید پایدار و مستمر و مقابله با بحران‌های عملیاتی غیرقابل پیش‌بینی اندیشیده شده است.

وی در ادامه از اجرای اولین طرح عملیاتی آسفالت گوگردی با همکاری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوگرد کشور در محور قوچان به سبزوار در خراسان رضوی خبر داد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اضافه کرد: این طرح با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجری طرح و شرکت آسفالت نمونه و ایزو نام در حجم ۱۰۰۰ تن اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح در شرایط یکسان با آسفالت معمولی و زیر بار ترافیکی در طول یک سال و به طور متناوب پایش خواهد شد و گفت: کیفیت آن نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و تکنولوژی ساخت آن قابل ارائه به دیگر کشورها نیز خواهد بود.