ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد‌: لایحه ایجاد زیرساخت‌ها و ساماندهی سواحل دریا در بودجه سال ۸۸ کل کشور ردیف اعتباری و بودجه مستقل به خود اختصاص داد.

دکتر رحمت عباس نژاد‌، رییس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اعلام این خبر افزود‌: این طرح از مصوبات مهم دور دوم سفر رییس‌‌جمهور به مازندران به شمار می‌‌‌آید و با اجرای آن گردشگری حرفه‌‌ای دریایی در راستای ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه تحقق خواهد یافت.

وی اجرایی شدن این طرح را از دغدغه‌های مسوولان به ویژه رییس‌‌جمهور عنوان کرد که با هدف توسعه و کیفی‌سازی زیرساخت‌ها و تاسیسات حوزه گردشگری دریایی از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌‌جمهور ذیل برنامه توسعه زیرساخت‌های مناطق گردشگری کشور در لایحه بودجه سال آینده قرار گرفت.

عباس‌نژاد متذکر شد‌: با تصویب این طرح در صحن مجلس امکان سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات بهینه شامل راه‌های دسترسی آسان و ایجاد تاسیسات آب و برق برای بهره برداری و رفاه حال مسافران‌، زمینه سرمایه‌گذاری در راه اندازی تاسیسات گردشگری‌، ایجاد اشتغال‌، صرفه اقتصادی و‌... برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری ساحلی در استان فراهم می‌‌‌شود.

وی تصریح کرد‌: اجرای این قانون ناظر بر ساماندهی دریا و سواحل با رویکرد زیست محیطی فرهنگی اجتماعی‌، بهره برداری اصولی از منابع شیلاتی‌، آبزی پروری‌، تفریحی توریستی و‌... خواهد بود‌.

عباس‌نژاد با بیان اینکه ۸۰ درصد از ۱۲ الی ۱۵ میلیون مسافری که به استان مازندران سفر می‌‌‌کنند به منظور بهره‌برداری از دریا و سواحل آن مازندران را برای تفریح وسیاحت انتخاب می‌‌‌کنند، افزود‌: تخصیص اعتبار مستقل به بخش ساماندهی سواحل بر اهمیت توسعه‌، ساماندهی و کیفی سازی زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی می‌‌‌افزاید.

وی مناطق هدف گردشگری دریایی را برای ایجاد زیرساخت‌ها شامل دریای آرام گلوگاه‌، زاغمرز بهشهر‌، فرح آباد ساری‌، لاریم و چپکرود جویبار‌، میرود بابلسر‌، سواحل بابلسر و فریدون کنار‌، ساحل خط آهی محمود آباد‌، دریای نور‌، سی سنگان و کورکور سرنوشهر‌، تفرجگاه نمک آبرود و چالوس‌، ولی‌آباد تنکابن‌، ساحل کتالم و طلایی رامسر برشمرد.