بندرعباس- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: اهداف میان‌مدت منطقه ویژه مطابق با برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

بهمن عیار رضایی، با بیان این مطلب افزود: این منطقه به منظور تحقق طرح‌های راهبردی مندرج در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه خود برابر با یک برنامه زمانبندی شده اقدام به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی ۵ ساله میان مدت کرد تا بتواند اهداف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اعلام اینکه اهداف میان مدت، به مثابه پلی است میان اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به تشریح این اهداف پرداخت و گفت: توسعه سطح منطقه به ۵هزار هکتار، تکمیل طرح جامع کلی سایت‌های سه‌گانه و توسعه، مطالعه طرح جامع بنادر منطقه و طراحی بندر بزرگ منطقه ویژه با ظرفیت ۵۵میلیون تن در سال، مطالعه طرح جامع زیست‌محیطی و اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست برای طرح توسعه اسکله از جمله اهداف میان مدتی هستند که به اتمام رسیده‌اند.

عیار رضایی همچنین از ایجاد ظرفیت برای تولید ۲/۳میلیون تن فولاد، افزایش ظرفیت اسکله از ۶میلیون تن به ۱۲میلیون تن، ساخت آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید ۶۵هزار متر مکعب در روز و پیگیری و همکاری برای ساخت ایستگاه تقلیل فشار گاز در منطقه به عنوان اهداف میان مدتی که در حال اجرا هستند، نام برد.