شیراز- خبرنگاردنیای اقتصاد‌‌: رییس اداره برنامه‌‌ریزی و بودجه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌های استان فارس از اجرای طرح مدیریت الکترونیک با نصب تجهیزات آی‌تی‌اس در جاده‌های این استان خبر داد‌‌.

مهران جمشیدی با اعلام این خبر افزود‌‌: با بررسی‌های انجام شده روی نحوه مدیریت راه‌ها بر آن شدیم تا با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید و روش‌‌های نوین مدیریت راه‌ها‌‌، نسبت به نظارت دقیق‌تر بر جاده‌ها اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد‌‌: از ابتدای سال جاری با اعتبار اولیه ۲۰۰‌‌میلیون تومان طرح مطالعاتی نیازسنجی طراحی سیستم‌‌های هوشمند حمل و نقل در سه محور اصلی استان شامل شیراز-ایزدخواست‌‌، شیراز-فسا - داراب و شیراز- قائمیه آغاز شدو با بررسی دقیق شاخص‌‌های تاثیرگذار بر عبور و مرور و با شناسایی عوامل اصلی بروز تصادفات‌‌، نسبت به شناسایی مکان‌های مناسب برای نصب تجهیزات آی‌تی‌اس اقدام شد‌‌.

وی پیش بینی کرد‌‌: تا پایان سال جاری این طرح به اتمام برسد‌‌. جمشیدی اظهار کرد‌‌: دوربین‌‌های ثبت سرعت‌‌، دوربین‌‌های نظارت تصویری‌‌، تابلوهای پیام متغیر‌‌، تابلوهای هشدار دهنده سرعت‌‌، ایستگاه‌های خودکار هواشناسی‌‌، دستگاه‌های ترافیک شمار و نمک پاش اتوماتیک از جمله تجهیزاتی هستند که در محورهای استان نصب می‌شوند.