بیرجند- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از واگذاری انشعاب رایگان به روستاییان محروم از نعمت برق که به دلیل عدم توان مالی قادر به تامین هزینه‌های انشعاب برق نیستند، خبر داد. وی افزود: به این منظور تاکنون تعداد ۶‌هزار و ۶۷۳ انشعاب رایگان واگذار شده است.

محمدعلی ضامن در ادامه در تشریح روند اجرای مصوبات سفرهای هیات دولت به این استان در بخش برق گفت: با اجرای دقیق این مصوبات این استان به قطب برقی شرق کشور تبدیل می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۷ کیلومتراز خط ۴۰۰ کیلو ولت قاین- بیرجند- زاهدان ساخته شده است، گفت: ساخت خط ۴۰۰ کیلو ولت سه قلعه- طبس- یزد نیز تاکنون ۸۲ کیلومتر پیشرفت داشته است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مصوبه ساخت پست باقران بیرجند که در حاشیه سفر نخست به تصویب رسید نیز به طور کامل اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

ضامن با بیان اینکه در سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان نیز در مجموع هفت مصوبه به صنعت برق اختصاص داشت، افزود: ساخت پست و خط ۱۳۲ کیلو ولت به طول ۸۰ کیلومتر و ساخت خط انتقال از خوسف تا شهرک صنعتی شماره دو بیرجند نیز به طول هشت کیلومتر انجام شده است.