ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران از را‌ه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری خاص تئاتر و نجوم در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

سید جواد صبح خیز در نشستی از وجود ۲۱ مرکز ثابت کانون در استان خبر داد و افزود: بیست و دومین مرکز نیز در ایام دهه فجر در کلاردشت به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: از این تعداد فقط ۵ مرکز مربوط به قبل از انقلاب بوده است.

صبح خیز تاکید کرد‌: ۲۴ مرکز ثابت‌، سیار و پستی در استان فعالیت فرهنگی دارند که از نظر تولیدات فرهنگی مثل انتشار کتاب برای گروه‌های سنی مختلف با طراحی متناسب با روانشناسی کودک و نوجوان‌، مفاهیم فرهنگی‌، دینی‌، ارزشی و ... استان مازندران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است. وی همچنین از وجود بیش از ۱۰‌هزار جلد کتاب در هر مرکز خبر داد و با بیان اینکه کانون به دنبال تاسیس کتابخانه‌های مجازی است و به دلیل گستردگی استان و اینترنت بحث وبلاگ‌ها در کانون در حال شکل‌گیری است‌، گفت‌: به این منظور از محل سفر دوم رییس جمهوری به استان مقرر شد ۲۰‌میلیارد ریال برای تامین تجهیزات کانون اختصاص داده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر ۱۰‌هزار نفر یک کانون پرورش فکری در استان وجود دارد و از این حیث استان مازندران دچار عقب‌ماندگی است و نیازمند ۳۰مرکز کانون پرورش فکری است تا بتواند به نرم استاندارد کشوری برسد، گفت‌: در سفر دوم هیات دولت به استان راه‌اندازی سه مرکز در شهرهای بابلسر‌، فریدون‌کنار و محمود آباد با اختصاص اعتبار ۱۵‌میلیارد تومان مصوب شد و قرار است در برنامه ۵ ساله پنجم نیز ۹‌مرکز دیگر در ۹شهرستان استان راه‌اندازی شود.