دنیای اقتصاد - بندرعباس: شهردار بندرعباس محل‌های مجاز اسکان میهمانان نوروزی در شهر بندرعباس را اعلام کرد. محمدجواد سلطان‌زاده گفت: بوستان خلیج فارس (پارک جنگلی) مجتمع گردشگری ساحلی غدیر، دولت و ولایت، پارک کپ اشکن، بوستان شورا، پارک دباغیان، بوستان گل‌ها و پارک جهانگردی به عنوان محل‌های مجاز اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نصب چادر در مکان‌هایی جز محل‌های تعیین شده غیرمجاز محسوب می‌شود، تاکید کرد: به منظور تامین نظم و امنیت میهمانان و گردشگران و ارائه خدمات رفاهی مناسب به آنان تصمیم گرفته شده است که به غیر از محل‌های تعیین شده در مکان‌های دیگر از نصب چادر و اسکان جلوگیری شود.

شهردار بندرعباس ظرفیت محل‌های مجاز تعیین شده برای اسکان میهمانان در روزهای تعطیل نوروزی را نزدیک به دو میلیون نفر عنوان کرد و یادآور شد: در ورودی‌های شهر نیز ستاد استقبال تمامی اطلاعات شهر و محل‌های اسکان را در اختیار گردشگری و میهمانان قرار خواهد داد.

سلطانزاده همچنین از فراهم کردن دو نقطه پرترافیک شهر به عنوان پارکینگ در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس، کمبود پارکینگ بود که با راه‌اندازی یک پارکینگ در کنار بلوار ساحلی و کنار اسکله حقانی با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ خودرو و دیگری جنب پارک غدیر این مشکل نیز رفع می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات شهرداری بندرعباس برای کاهش ترافیک را احداث بلوار طالقانی، بلوار حسین‌آباد و پل خور گورسوزان عنوان کرد و افزود: روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین بر روی این پروژه‌ها در حال کار هستند تا کار بهره‌برداری از این پروژه‌ها را که طی ۱۰ روز آینده غیر‌ممکن به نظر می‌رسد، به امری «ممکن» تبدیل کنند.

شهردار بندرعباس با اشاره به زیر آب رفتن چند خودرو در ایام نوروز سال‌های گذشته گفت: امسال بسیاری از نقاط ورودی به ساحل متصل به دریا بسته شد و در کنار آن یک اکیپ امداد و نجات با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیشنهاد شده است و علاوه بر این آتش نشانی نیز در آمادگی کامل به سر می‌برد.

سلطان‌زاده با این حال تاکید کرد که جای مجموعه گردشگری در شرق بندرعباس خالی است و می‌طلبد که این مجموعه گردشگری در کنار ساحل بندرعباس ساخته شود تا از تمرکز میهمانان نوروزی و گردشگران در بافت مرکزی شهر جلوگیری شود.