بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون حمل‌ونقل و پایانه‌ها و مسوول کمیته حمل‌ونقل ستاد تسهیلات سفر استان هرمزگان گفت: بیشترین حجم سفرهای نوروزی در بخش زمینی به وسیله وسایط نقلیه عمومی از طریق محورهای مواصلاتی استان انجام شد که نشان‌دهنده ظرفیت و گرایش مردم به این ناوگان است.

غلامعباس بهرامی‌نیا افزود: سهم ناوگان عمومی در جابه‌جایی مسافر در ایام طرح نوروزی به ترتیب جاده‌ای ۶۷درصد، هوایی ۱۸درصد و ریلی۱۵درصد بوده است که البته سهم ۶۶درصدی تردد در بخش جاده‌ای بدون احتساب خودروهای شخصی است و اگر این آمار نیز برآورد شود، به خوبی نشان‌دهنده حجم تردد زمینی در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با سایر ناوگان‌ها است.

وی تصریح کرد: میزان کل جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در بخش زمینی (جاده‌ای) ۳۸۷هزار مسافر، هوایی ۱۰۹هزار مسافر و ریلی ۸۶هزار نفر بوده است.

بهرامی‌نیا افزود: با توجه به افزایش حجم تقاضای سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز، این میزان مسافر با انجام ۳۳هزار و ۴۲۲ سفر جا‌به‌جا شده‌اند.

به گفته وی، این مسافران از ۲۲ اسفند سال گذشته تا پایان روز چهاردهم فروردین امسال توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافری برون شهری از مبادی استان هرمزگان به مقاصد مختلف منتقل شده‌اند. وی ادامه داد: از این تعداد جابه‌جایی مسافر، ۱۰۳هزار نفر در مسیرهای درون استانی و ۲۸۴هزار نیز میزان مسافران برون استانی بوده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان میزان مسافر نوروزی را که در مدت یادشده با ناوگان عمومی وارد استان شدند، ۱۵۵هزار نفر اعلام و بیان کرد: سهم انواع وسایط حمل‌ونقل عمومی در کل جابه‌جایی‌ها نیز به ترتیب ۵۳درصد با اتوبوس، ۴۰درصد با ناوگان سواری بوده و ۷درصد نیز با مینی بوس سفر کرده اند.