معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران از تدوین سند توسعه اقتصادی برنامه پنجم توسعه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله فرزانه در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی مازندران در استانداری افزود‌: کمیسیون‌های مربوط به تدوین برنامه پنجم توسعه در استان فعال بوده تا نظرات، دیدگاه‌ها و اظهارات صاحبنظران را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک‌های سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصاد صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی متناسب با توسعه استان در سند دیده شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در بخش دیگری با تاکید بر تهیه بانک اطلاعات صنعت و معدن مازندران گفت: توجیه صنعتی اجرای پروژه‌های صنعتی بر اساس بانک اطلاعات صنعت و معدن قابل بررسی است.

فرزانه با بیان اینکه باید به دنبال صنایع مورد نیاز برای توسعه استان بود، افزود: عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه مازندران به زودی آغاز می شود.

وی همچنین از تدوین سند جامع صنایع پاک در استان خبر داد و گفت: شرح خدمات توسعه صنعتی مازندران بر اساس استراتژی توسعه صنعتی استان تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار همچنین از بانک‌ها خواست سهم‌بری اعتبارات استانی مازندران را در بخش صنعتی ارتقا دهند. وی با اشاره به نیاز واقعی صادرکنندگان استان برای ساخت پایانه صادراتی در مازندران گفت: شرکت بین‌المللی توسعه صادرات استان‌های شمالی به زودی شکل می‌گیرد.