سمینار متروپلیس جهان در مشهد برگزار شد

مشهد - خبرنگار دنیای اقتصاد: سمینار ۳روزه کلان شهرها با حضور ۱۲کلان شهر دنیا در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این سمینار گفت: سمینار آموزش انجمن کلانشهرهای جهان با هدف توسعه پایدار و انتقال تجارب کشورها فعالیت می‌کند.

محمدی‌زاده در دومین سمینار مترو پلیس جهان به میزبانی مشهد افزود: دومین دوره آموزشی اعضای مترو پلیس جهان بر وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای این شهر صحه می‌گذارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مشارکت فعال این کلانشهر در عرصه جهانی باعث شد که در سال ۲۰۰۸ در سیدنی استرالیا این شهر به عنوان یکی از مراکز آموزش مترو پلیس در جهان معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین مراکز پژوهشی و بنگاه‌های اقتصادی در کانونی به نام شهرها شکل می‌گیرد و مترو پلیس با هدف ارتقای کیفیت خدمات شهری به شهروندان جهان فعالیت می‌کند.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در سمینار آموزشی انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) به تشریح نقش شهرداری‌ها در مدیریت بحران و حوادث در شهرها پرداخت و افزود: از ۴۳ نوع حادثه طبیعی موجود در جهان، ۳۴ نوع آن در ایران به وقوع می‌پیوندد که موجب کسب تجربیات فراوان در حوزه مدیریت بحران شده و آماده‌ایم این تجربیات را به سایر کشورها

منتقل کنیم.

وی از بازسازی ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی در سال و اختصاص ۴۰میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای مقاوم‌سازی مدارس کشور در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف کاهش اثرات بلاهای طبیعی و ارتقای آمادگی مردم انجام شده که باید تقویت شود.