ساخت دستگاه برش لوله و پروفیل در گروه صنعتی درپاد تبریز

تبریز - اسد فلاح: به همت و ابتکار متخصصان واحد تعمیرات گروه صنعتی درپاد تبریز، دستگاه برش لوله و پروفیل در این گروه طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل گروه صنعتی درپاد با اعلام این خبر افزود: این دستگاه برش بعد از ساخت در خط تولید جایگزین اره‌آتشی ساخت خارج از کشور شد.

مهندس شهرام سفیدیان گفت: کار طراحی و ساخت این دستگاه برش که از آن به اره صابونی متحرک نیز نام‌برده می‌شود، یک ماه به طول انجامیده است.

وی افزود: نکته حایز اهمیت در ساخت این اره صابونی به مزایا و ویژگی‌های آن در زمینه صرفه‌جویی قابل‌توجه مالی و انرژی و سرعت، دقت و کیفیت در برش مربوط می‌شود.

سفیدیان ادامه داد: با فعال شدن کمیته اصلاح الگوی مصرف در گروه صنعتی درپاد، نتایج ارزشمندی تحصیل شده که از آن جمله می‌توان به صرفه‌جویی ناشی از ساخت این دستگاه برش اشاره کرد.

وی در عین حال از صرفه‌جویی ۳۰۰‌میلیون ریالی برای طراحی و ساخت این دستگاه خبر داد و یادآور شد: گروه سازنده این دستگاه با صرف هزینه ۵/۲‌میلیون تومانی کار طراحی این اره صابونی را به اتمام رسانده است.

سفیدیان خاطرنشان کرد: این دستگاه قادر به انجام برش انواع لوله و پروفیل از قطر یک دوم اینچ تا ۶۰‌میلی‌متر به ضخامت ۵/۱‌میلی‌متر با طول حرکت ۲‌متر و ۲۰‌سانتی‌متر است و با قابلیت ۳۰۰ دور در دقیقه از قدرت بالای ناشی از استفاده ترکیبی از روش هیدرولیک و پنوماتیک برخوردار است.

مدیرعامل گروه صنعتی درپاد تصریح کرد: پیش از این نیز گروه سازنده این دستگاه موفق به ساخت و نصب اره‌صابونی برای خط لوله و پروفیل مبلی شدند که از قابلیت برش از ۱۳ میلی‌متر تا ۴۲ میلی‌متر برخوردار است.