معروفی در ادامه افزود: پس از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به کردستان ۱۲۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است که تا پایان سال هزینه خواهد شد. همچنین امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در کردستان اختصاص یافته که ۱۰ میلیارد ریال آن ملی است. دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان گفت: از ۲۱ شهرک صنعتی در استان، ۹ شهرک صنعتی فعال و مابقی نیز در دست اقدام است.

وضعیت شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان گفت: ۱۶۱ سرمایه گذار جدید در شهرک‌های صنعتی استان برای تهیه زمین و امکانات درخواست ارائه داده‌اند که درخواست ۶۱ سرمایه گذار مورد پذیرش قرار گرفته است.

بابک معروفی گفت: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان کردستان ۳۵۸ واحد صنعتی فعال،۲۶۰ واحد صنعتی در دست اقدام و بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی غیرفعال وجود دارد.

به گفته وی، ۸۵ درصد صنایع کوچک استان در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

از سوی دیگر،ارگان دولت به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان، افراد شاغل در شهرک‌های صنعتی کردستان را «۱۸هزار نفر» گزارش

کرده است.

واگذاری شهرک یوسف‌آباد دهگلان، شهرک صنعتی سنگ قروه و چنو سنندج دراجرای مصوبات سفر سوم هیات دولت به شهرک‌های صنعتی کردستان و طلب ۱۵۰میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان از واحدهای صنعتی از دیگر گزارش‌های طرح شده در این مورد است.

به گفته وی، رتبه کردستان در زمینه تعداد شهرک‌های صنعتی در سطح کشور هجدهم است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان بر اجرای طرح‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی بر مبنای مطالعه دقیق و کارشناسانه تاکید دارد، افزود: شهرک صنعتی زرینه دیواندره که تاکنون برای آن پنج میلیارد ریال هزینه شده بدون مطالعه و کارشناسی اجرایی شده است.

ایجاد ۴۸ هزار فرصت شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز گفت: در سال جاری ۴۸ هزار فرصت شغلی به منظور تحقق ۵۰ هزار و ۲۰۸ فرصت شغلی سهم تعهد شده ایجاد شده است.

مصطفی باغبانیان گفت: در سال جاری ۱۳۱ تعاونی با عضویت دو هزار و ۳۰۵ نفر و با سرمایه پنج میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال تشکیل شده است.

به گفته وی، در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال تسهیلات به هزار و ۶۴۰ طرح از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت شده است.