دنیای اقتصاد- اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورت تامین اعتبار سالانه به طور متوسط ۲ هزار روستا و در مجموع ۱۰ هزار روستای کشور در برنامه اجرایی طرح‌هادی و محیط روستایی قرار می‌گیرند. به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان اردبیل، محمدرضا شاملو در مراسم افتتاح طرح‌هادی روستای چهره‌برق از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که برای برنامه پنجم توسعه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هم‌اکنون در این زمینه ۳۰ روستا در استان‌های مختلف کشور انتخاب و در برنامه اجرایی نهایی شده و تلاش می‌شود به محض تامین اعتبار این تعداد به ۱۰۰ روستا افزایش یابد. شاملو در ادامه اظهار کرد: بهسازی روستاهای هدف گردشگری یکی از کارهایی است که از سال جاری به صورت ملی تامین اعتبار شده و در ردیف اعتبارهای بودجه سال ۹۱ پیش‌بینی

شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تامین اعتبار بهسازی ۳۰ روستای هدف گردشگری در کشور خبر داد و افزود: بر اساس تفاهمی که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی کشور امضا شده قرار است، ۱۲۰ روستا از روستاهای هدف گردشگری در برنامه اجرایی این طرح قرار بگیرند. وی به صدور سند مالکیت روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث سند‌دار کردن املاک روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار فعالیت مشترک بین سازمان ثبت املاک و بنیاد مسکن کشور وجود دارد و حدود یک میلیون واحد پیش‌بینی شده که تا پایان برنامه پنجم توسعه سند‌دار می‌شوند.

طرح‌هادی روستای چهره‌برق با صرف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب شن‌ریزی و زیرسازی، پیاده‌‌رو‌سازی، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری اجرا شده است.