دنیای‌اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: ارزش صادرات خوزستان در سال گذشته به ۶ میلیارد دلار و میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز طی ۲ سال گذشته به ۷/۲ میلیارد دلار ‌رسید.

سیدجعفر حجازی در دیدار با هیات بازرگانی و صنعت هندوستان که در محل استانداری خوزستان انجام شد، اظهار کرد: خوزستان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌های جذب شده، حدود ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

حجازی با بیان اینکه در خوزستان ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی وجود دارد که این ظرفیت‌ها عامل افزایش سرمایه‌گذاری در استان است، افزود: اخیرا رییس‌جمهور امور مختلفی را به استانداران تفویض کرده است که این مساله می‌تواند موانع زیادی به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی را رفع کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه روابط شاهد رونق اقتصادی و تجاری میان ایران و هند و به ویژه خوزستان باشیم.

در ادامه این نشست آنیل آگاروال، رییس امور بین‌الملل بازرگانی و صنعت هندوستان هدف سفر خود به خوزستان را توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با این استان عنوان کرد و گفت: خوزستان نقش کلیدی در روابط ایران و هندوستان دارد.وی افزود: خوزستان به دلیل دارا بودن صنعت فولاد، منابع طبیعی، صنایع پتروشیمی توسعه یافته و بنادر مهم همچون بندر امام خمینی(ره) استان غنی محسوب می‌شود.

وی افزود: در خصوص همکاری‌هایی در زمینه فولاد سازی با هدف افزایش ظرفیت فولاد و فعالیت در بخش کشاورزی و استفاده از توانایی هندوستان در تولید برق بادی اعلام آمادگی می‌کنیم.

رییس امور بین‌الملل بازرگانی و صنعت هندوستان ادامه داد: معتقد هستیم، می‌توانیم با کشور ایران در زمینه‌های مختلفی همکاری داشته باشیم که این موضوع به حمایت از صنعت و فناوری‌های دو کشور می‌انجامد.