دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: با حضور مدیر عامل صندوق جهانی توسعه شهرها و دبیر انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) دفتر صندوق جهانی توسعه در مشهد راه‌اندازی شد. آلن سو، مدیر عامل صندوق جهانی توسعه شهرها در این مراسم گفت: با راه‌اندازی دفتر صندوق جهانی توسعه شهرها در مشهد اولین گام برای معرفی دقیق و تخصصی کلانشهر مذهبی مشهد به سرمایه‌گذاران حوزه شهری برداشته شده است.

وی افزود: سرعت رشد و توسعه کلانشهرهایی چون مشهد بسیارسریع و چشمگیر می‌باشد، برهمین اساس با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری وتوسعه زیرساخت‌های این شهرها ضرورت سرمایه‌گذاری‌های کلان بیش ازپیش احساس می‌شود به گونه‌ای که دیگر هیچ شهری نـمی‌تواند به تنهایی و با اتکا به منابع سرمایه‌ای محلی توسعه پیدا کند.

وی اظهار کرد: از این رو یکی از اهداف اصلی صندوق توسعه جهانی شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کلانشهرها به سرمایه‌گذاران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است؛ چراکه وضعیت کنونی مشهد از یک سو مستعد سرمایه‌گذاری‌های کلان بوده و از سوی دیگر با توجه به موقعیت ویژه مذهبی این کلانشهر در جهان جذب سرمایه‌گذاران حوزه شهری برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای آن امری اجتناب ناپذیر است.

آلن سو با اشاره به ورود سالانه میلیون‌ها زائر به این کلانشهر مذهبی اظهار کرد: خدمات‌رسانی مطلوب و سود‌آور کردن فعالیت‌های مربوط به این حوزه شرایط ویژه‌ای را برای مشهد ایجاد کرده است که در صورت برنامه‌ریزی درست می‌تواند به منابع مالی قابل توجهی برای تامین هزینه‌های نگهداری شهر و توسعه زیرساخت‌های آن تبدیل شود.