دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تامین سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن مهر گفت: به دلیل عدم تامین سهم آورده متقاضیان، روند اجرای مسکن مهر در استان نسبت به استان‌های دیگر عقب تر است. سید‌جعفر حجازی در نشست کارگروه مسکن استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سال آینده جابه‌جایی دولت را در پیش داریم و در اجرای مسکن مهر وقفه‌ای ایجاد می‌شود، بنابراین واحدهای تعهد شده برای سال جاری باید به پایان برسد.

وی بر ضرورت ارتباط مستمر با تعاونی‌ها و اعضا برای توجیه کردن آنها تاکید کرد و گفت: تعاونی‌ها صاحب کار هستند و دولت حمایت کننده، پس ضروری است که تعاونی‌ها از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

حجازی افزود: مهم‌ترین مشکل استان در روند اجرای مسکن مهر، عدم تامین آورده از سوی برخی تعاونی‌ها است که منجر به ایجاد وقفه در تعدادی از شهرستان‌های استان شده است.

وی با اشاره به پیشرفت استان در روند اجرای زیرساخت‌های مسکن مهر، تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها، بیش از یک و نیم برابر واحدها آماده کار شده است.

حجازی بر ضرورت توجه بیشتر تعاونی‌ها به پایان ساخت واحدها و به نتیجه رساندن مسکن مهر، تاکید کرد و گفت: هر اندازه که ساخت واحدها به طول بیانجامد به ضرر تعاونی‌ها و اعضا خواهد بود.

وی با بیان اینکه فصل تابستان و شرایط آب و هوایی و همچنین ماه مبارک رمضان منجر به تعطیلی طرح‌ها در برخی شهرستان‌های استان شد، گفت: در این شهرستان‌ها به کارگیری نیروی غیربومی مهم‌ترین دلیل تعطیلی و عقب‌ماندگی طرح است.

رییس کارگروه مسکن استان خوزستان تصریح کرد: این در حالی است که برخی شهرستان‌های استان که عمدتا از نیروی پیمانکاری بومی استفاده کرده‌اند، مشکلی در روند اجرای مسکن مهر نداشته و حتی در فصل تابستان نیز پروژه‌ها پیشرفت داشته‌اند.

وی بر توجه بیشتر فرمانداران به اجرای طرح‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران در تخصیص منابع باید به نحوی عمل کنند که طرح‌های آماده‌سازی دچار مشکل نشوند؛ زیرا در صورت توزیع منابع استانداری به عنوان سهم آورده که تخصیص داده شده، منابع دیگری وجود نخواهد داشت.

حجازی همچنین به مصوبه جدید وزارت مسکن مبنی بر واگذاری مسکن مهر به افراد مجرد اشاره کرد و گفت: به این منظور شهرستان‌هایی که ظرفیت مازاد دارند، می‌توانند نسبت به ثبت نام افراد مجرد اقدام کنند.