دنیای اقتصادـ کرمان ـ مرجان ضیایی: «بانک گردشگری» شعبه کرمان با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران افتتاح شد. در این مراسم دکتر نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: امیدوارم با حضور «بانک گردشگری» و گسترش شعب آن در سراسر کشور، شاهد مسابقه کیفیتی در نظام بانکداری باشیم،چون معتقدم بانکداری کارآمد و بانکداری اسلامی بر یکدیگر منطبق‌اند و تنها در سایه مشارکت جمعی و توجه به حوزه‌های تخصصی قابل دستیابی‌اند.

وی گفت: بانک گردشگری با انتخاب حوزه گردشگری به عنوان یکی از حوزه‌های فعالیت جدی خود در کنار سایر حوزه‌های تجاری، می‌تواند در منفعت‌رسانی به اقتصاد ملی پیشگام باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، مهدی جهانگیری، بنیانگذار «بانک گردشگری» نیز در مراسم افتتاح شعبه این بانک در کرمان با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از اولویت‌های مهم این بانک خواهد بود ، تاکید کرد: ما معتقدیم توسعه گردشگری، نشاط و امید را در کشور اشاعه می‌دهد و به معرفی فرهنگ غنی ایران زمین خواهد انجامید.

وی تصریح کرد: استراتژی «بانک گردشگری» بر این است تا ضمن حفظ تداوم حضور گردشگری در سبد اقتصاد خانوارهای ایرانی، در جهت ارتقای محصولات و خدمات و افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران برای ساماندهی مقاصد گردشگری گام بردارد.

جهانگیری ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف گردشگری در دستور کار ما قرار دارد و این حمایت در قالب ارائه وام سفر به مردم و تاسیس (باشگاه گردشگری ایرانیان) درشرکت مالی «سمگا» که بیش از هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست احداث دارد، تبلور یافته است.

ناصرسالار، مدیرعامل «بانک گردشگری» نیز گفت: راه‌اندازی هر بنگاه اقتصادی، امنیت خاطری را برای مردم به همراه دارد که امیدواریم با همراهی همه مسوولان و جلب اعتماد مردم بتوانیم در نقشی که برای خود در اقتصاد کشور تعیین کرده‌ایم، دست پیدا کنیم.