دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: با اعتبار ۲۴۳ میلیارد ریال ۴ طرح راهسازی در قزوین تکمیل شد.

محمد نادر محمدزاده، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: مسیر هشت کیلومتر و ۸۰۰ متری باقیمانده بزرگراه قزوین به بویین زهرا واقع در کریدور ارتباطی مرکز و شمال به جنوب کشور با چهار خط عبور یکی از این طرح‌ها است که با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار ضمن جداسازی مسیر رفت و برگشت و تسهیل در عبور و مرور خودروها، کاهش چشمگیر سوانح رانندگی در این محور را به دنبال خواهد داشت. وی اظهارکرد: با بهره‌برداری از این طرح تمام مسیر ۵۳ کیلومتری قزوین به بویین‌زهرا به بزرگراه تبدیل می‌شود.

محمدزاده گفت: بزرگ‌ترین میدان ورودی استان قزوین واقع در شهرستان بویین‌زهرا یکی دیگر از این طرح‌ها است که با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در محل تلاقی بزرگراه‌های قزوین به بویین زهرا، بویین زهرا به ساوه و بویین زهرا به اشتهارد قرار گرفته است.

این مسوول در ادامه تقاطع غیرهمسطح دولت‌آباد در مسیر بزرگراه قزوین به تاکستان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: این پل با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار در کریدور ارتباطی مرکز و شمال به غرب و شمال غرب کشور قرار گرفته و برای تسهیل در امر تردد خودروها و کاهش سوانح رانندگی احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین پل غیرهمسطح مهرگان قزوین واقع در آزاد راه قزوین به کرج را طرح چهارم عنوان کرد و گفت: این طرح به طول ۳۷ متر برای ارتباط مسیر جنوبی و شمالی آزاده راه قزوین به کرج و ارتباط شهر محمدیه با شهرک مهرگان قزوین ساخته شده و برای احداث آن ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس این خبر، این طرح‌ها به زودی با حضور مسوولان کشوری و استان قزوین به بهره‌برداری خواهند رسید.