دنیای اقتصاد- اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از شناسنامه‌دار شدن راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: به همت کارشناسان راه و شهر‌سازی شناسنامه راه‌های ارتباطی استان در حال تدوین و طراحی است که امیدواریم براساس آن و طبق یک برنامه تنظیم شده بتوانیم اهدافمان را به پیش ببریم. علی حیدری در دیدار از طرح‌های توسعه راه و شهرسازی در مشکین‌شهر با اشاره به اینکه برای تدوین این شناسنامه اکیپ‌هایی برای شناسایی راه‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: این اکیپ‌ها موظف هستند مشخصات راه‌های در حال ساخت و تکمیلی را تدوین کرده و با یک برنامه مدون عملیات زیر‌سازی، آسفالت‌ریزی، روکشی و لکه‌گیری را انجام دهند.

حیدری افزود:‌ البته در تمام شهرستان‌ها سعی شده این اکیپ فعال شود و با حضور یک مهندس در هر فصل تمامی محورها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا مشکلات و معایب احتمالی رفع شود.

وی از لکه‌گیری تمام محورهای اصلی و فرعی استان بر اساس این شناسنامه تدوین شده خبر داد و تصریح کرد:‌ سیاست‌گذاری‌های خود را به نحوی تدوین و طراحی کردیم تا یک عدالت واقعی در توسعه راه‌های روستایی و شهری و بین‌شهرستانی اتفاق بیفتد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به لکه‌گیری اصولی و اقدامات انجام شده در نیمه اول سال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تا آخر شهریور ۱۶۰ هزار مترمربع از راه‌های استان به صورت اصولی لکه‌گیری شده و مشکلات آنها برطرف شده است.

وی در ادامه گفت: به زودی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان اردبیل آسفالت‌ریزی می‌شود.حیدری افزود: در حال حاضر آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار را در اولویت قرار داده ایم به طوری که ۲۳۰ کیلومتر از این راه‌ها زیر‌سازی شده و ۹۰ کیلومتر نیز در مرحله آسفالت‌ریزی قرار دارد.وی با اعلام اینکه شهرستان مشکین‌شهر از لحاظ توسعه‌یافتگی و آسفالت راه‌های روستایی متناسب با میانگین استانی و کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: در جنوب استان با برخی تنگناها و مشکلات روبه‌رو‌ بودیم که با اقدامات انجام شده سعی کردیم شاخص‌های آسفالت راه‌های روستایی را در جنوب استان به سرعت ارتقا دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است عملیات آسفالت‌ریزی روستاهای بالای ۵۰ خانوار تکمیل شده و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار فعالیت‌ها و اقدامات لازم انجام شود.