دنیای اقتصاد - تبریز - سیما نیک رفتار: شهردار تبریز گفت: امروز کلانشهر تبریز در سایه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شده است. مهندس علیرضا نوین با تاکید بر اینکه گذشته تاریخی و هویت فرهنگی تبریز به خودی خود موجد ظرفیت‌های بالای گردشگری است، از برنامه‌ریزی زیربنایی شهرداری طی سال‌های اخیر در حوزه گردشگری شهری برای افزایش آمار گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این شهر خبر داد.

وی گفت: تلاش برای تغییر دیدگاه‌های موجود در حوزه گردشگری، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان توسعه شهری افزایش مراکز رفاهی و تفریحی موجود در شهر، نوسازی و اصلاح مبلمان و المان‌های شهری، توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها، توجه زیر بنایی به کیفیت آسفالت معابر و خیابان‌ها، ارتقای تنظیف و تمیزی شهر، افزایش تابلوهای راهنمای گردشگری، اجرای صدها طرح مهم عمرانی خدماتی در مناطق شهری با هدف تسریع روند توسعه پایدار، آماده‌سازی مداوم موزه‌ها، اماکن تاریخی و گردشگری، راه‌اندازی‌ اتوبوس‌های تبریزگردی، راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی برای راهنمایی گردشگران، توزیع بسته‌های فرهنگی در بین مسافران و گردشگران ورودی به تبریز، تربیت راهنمایان گردشگری، اجرای طرح ابتکاری از من بپرس با همکاری سازمان تاکسیرانی و برنامه‌ها و طرح‌های دیگر از جمله اقدامات اثر بخش شهرداری تبریز در حوزه گردشگری در سال‌های اخیر بوده است.

شهردار تبریز با موفق ارزیابی کردن برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری در حوزه گردشگری افزود: نتیجه عملی و مشهود این حجم از اقدامات، انتخاب و معرفی شهر تبریز طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از سه شهر گردشگر‌پذیر کشور، زیباترین شهر ایران و کسب دیگر عناوین برتر ملی و بین‌المللی بوده و امروز تبریز به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود.

مهندس نوین در عین حال تاریخ، فرهنگ، آداب و رسم و سنن، اقلیم و آب و هوای منحصر به‌فرد و وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را از جمله شاخصه‌های بی‌نظیر و غیر‌قابل انکار تبریز و آذربایجان در حوزه گردشگری دانست.

وی در ادامه از تمامی مسوولان و متولیان امر در حوزه گردشگری خواست به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری و افزایش گردشگران داخلی و خارجی ورودی به تبریز و استان تلاش کنند.