جزئیات طرح جامع «انزلی»

دنیای اقتصاد - رشت - محدثه بی‌آزار: مطالعات صورت گرفته بر طرح جامع و راهبردی منطقه آزاد انزلی در تاریخ مناطق آزاد ایران و کشورهای منطقه بی‌نظیر است و از نظر علمی-کاربردی نیز قابلیت بهره‌برداری در سطح ملی و بین‌المللی را دارا می‌باشد. دکتر صدر‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاور طرح جامع منطقه آزاد انزلی در نخستین نشست مشترک دبیر و اعضای شورای پژوهشی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در انزلی با اعلام گفتار بالا افزود: در طول بررسی این طرح ۴۵ سند مشتمل بر بررسی ویژگی‌ها، توانمندی‌ها، فرصت‌های موجود در حوزه‌های صنعتی، بازرگانی، گردشگری، جمعیتی منطقه- شهرستان بندر انزلی و استان گیلان به همراه ابعاد مختلف روابط تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز مورد مطالعه علمی- تطبیقی قرار گرفت.

همچنین علیرضا زنجانیان، دبیر شورای پژوهشی مناطق آزاد اعلام کرد: رویکرد این شورا بررسی مباحث پژوهشی- تحقیقاتی مربوط به هر منطقه است و در این میان با توجه به اهمیت و جایگاه منطقه آزاد انزلی نخستین جلسه شورا در این منطقه برگزار شد.

وی افزود: با عنایت به اتمام مراحل پژوهشی- تحقیقاتی طرح جامع منطقه آزاد انزلی از سوی مشاوران و نقش بسزایی که مطالعات صورت گرفته در تدوین سند راهبردی منطقه ایفا می‌کند، تصویب نهایی آن از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. در پایان این نشست مقرر شد؛ ادامه جلسات در خصوص تصویب و اجرای طرح جامع و راهبردی منطقه آزاد انزلی در دبیرخانه این شورا واقع در مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شود.

شورای پژوهشی مناطق آزاد با هدف بررسی و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی- مطالعاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تشکیل شده است.