دنیای اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۲۴۱ طرح کشاورزی در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند. کیخسرو چنگلوایی در کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار کرد: تاکنون هفت هزار و ۱۷۵ طرح به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیارد تومان در استان مصوب شده که از این تعداد شش هزار و ۲۸۶ طرح،‌ معادل ۸۷ درصد کل طرح‌های مصوب به بانک عامل معرفی شده‌اند و ۴۸۷ میلیارد تومان معادل ۸۱ درصد اعتبار اولیه طرح‌های معرفی شده به بانک، تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: در این میان، دزفول با ۶۴۰ طرح، اهواز با ۵۳۷ طرح، بهبهان با ۴۸۶ طرح، ایذه با ۳۷۱ طرح و باغملک با ۳۳۵ طرح بیشترین آمار طرح‌های مصوب بانکی را تشکیل می‌دهند. چنگلوایی با بیان اینکه تاکنون ۷۸ درصد تسهیلات پرداخت شده است، اضافه کرد:‌ از این تعداد برای دو هزار و ۹۴۹ طرح قرارداد منعقد‌شده که میزان تسهیلات پرداخت شده به آنها نیز بالغ بر ۱۹۲ میلیارد تومان است.

چنگلوایی با اشاره به پیشرفت صد درصدی عملیات اجرایی ۲۴۱ طرح توسعه کشاورزی در استان اظهار کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری از ۱۳۵ طرح در هفته گذشته به ۲۴۱ طرح افزایش یافته است، همچنین عملیات اجرایی هزار و ۱۲۸ طرح مصوب شروع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به منظور اجرای طرح توسعه کشاورزی مهر، تاکنون خوزستان بیشترین طرح‌های مصوب را در کشور داشته است.

وی سهم خوزستان از اعتبارات کشاورزی را ۴۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود هفت درصد مجموع اعتبارات کشوری را شامل می‌شود.